Eurocard connector positie

Arco

Special Member

Ik moet een paar eurokaarten maken voor in een 3HE ruif in een 19" rack.
Zijn 10x16cm, met een DIN41617/31p male connector. Zijn er ergens maatschetsen van de positie van die connectors op het pcb?
(zitten ze gelijk met de achterrand van het pcb of steken ze uit?)
En eventueel afstand tussen frontpaneeltje en voorste pcb rand.

Ik heb daar ooit documentatie van gehad, maar die is al lang geleden weggekiept (helaas, dacht niet 't ooit nog nodig te hebben)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Schetsen zou ik ook moeten gaan opzoeken, maar ik heb hier nog wel een tiental zulke connectors rondzwerven. Haakse mannetjes voor op de printen en rechte vrouwtjes die de bus vormen.

@hieronder: din41612 zitten op 2,54 mm, niks exotisch. 41617 is echt een heel ander verhaal, maar het is te lang geleden dan dat ik het nog uit het losse polsje zou kunnen vertellen. Sorry, ik moet verward hebben met DB25 DB37 DB50 &c. De DIN41617 zitten wel degelijk op 2,54 steek. (of was het 2,50? dat klinkt wel natuurlijker, voor DIN) Foto's volgen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

Deze, is wel voor Din41612. Een DIN41612 steekt meestal uit.
In Kicad zit overigens een Template voor een Eurokaart.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 16 maart 2019 20:06:46 (17%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Bedankt,

Heb deze nog gevonden van Roth, hoop dat die klopt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com