Hallo,
onlangs kocht ik tweedehands een Mixvibes UMIX pro. Heeft iemand ervaring met die te linken aan Mixxx (Linux DJ program)?
Ik probeerde de CrossDJ op een apple (de gratis download) en dat werkt behalve dat de headphones niet werken. Mijn vermoeden is dat dit bij de 'gratis' versie niet werkt wat wel vrij essentieel is om te draaien. Iemand die dit vermoeden kan bevestigen?
Of weet hoe ik het kan koppelen aan Mixx?
Bedankt!
Ik denk dat dit forum niet echt geschikt is voor jouw vraag. Maar misschien zitten er een paar technische DJ's tussen die je verder kunnen helpen...
Meestal zijn de instellingen van de geluidskaart de oorzaak van dit soort problemen, of wel de juiste routering van je audiosignaal.
Het begint allemaal met de juiste drivers voor de DJ controller installeren en dan in de software de audio juist routeren richting je controller. Want meest mogelijk heb je wel audio uit de koptelefoonuitgang van je PC of laptop. De PC moet dus weten dat dit signaal via USB aan je controller aangeboden moet worden.
Binnen Apple OSX ga je naar Systeemvoorkeuren en dan naar Audio. Daar kijk je waar het inkomende en uitgaande signaal naar toe loopt. Standaard IN is Interne microfoon, UIT is ingebouwde speakers.
Als je controller juist is aangesloten en de drivers werken dan kun je in dit Audio menu de inkomende en uitgaande audiosignalen hier aanpassen naar je de geluidskaart van je controller.