Ik was op zoek naar een Real-Time Waveform Generator die de soundkaart van de PC doet aansturen.
Daarmee wou ik een WaveForm in Real-Time aanpassen door de grafiek op het scherm te veranderen, waarna het effect meteen in werking treed.
Dus dan hoef ik niet steeds weer Wave-Forms met Audacity te maken (meerdere 360 graden sinussen achter elkaar te plakken om zo een geluidsbestand van 1 min te maken) en steeds weer uitproberen of het dan wat beter is, en steeds lang zitten te klooien. Je moet er enorm veel tijd aan besteden.
Dus toen dacht ik aan iets waardoor je meteen het effect van de aanpassing kon waarnemen.
Ik kwam toen uit op SigGen wat in code geschreven is.
Het is in Visual basic 6 en in C te vinden.
Geen van bijde krijg ik foutloos aan het werk en dus ook niet gecompileerd voor eigen gebruik.
Het installeren van VB6 is al lastig genoeg met alle meldingen, en bij het openen van het SigGen.vbp project kom je ook al 5 meldingen tegen.
Toch krijg ik het aan de praat maar met wat beperkingen, zie foto hieronder: (er zijn wat instel mogelijkheden weg)
De waveform kan op het scherm aangepast worden terwijl het geluid afspeeld, dus dat werkt goed.
Maar als ik het programma afsluit en daarna weer het project wil laden, dan gaat dat niet meer.
Ik moet dan weer de gezipte file uitpakken en weer laden.
Kijk zo handig is dit, je ziet gewoon 1 sinus die je doet aanpassen:
Enig idee om dit aan de praat te krijgen of om het te compileren ?
Het is gewoon een VERREKT handig programma-tje die je nog wel eens hard nodig kan hebben.
Of is er misschien een alternatief zonder ervoor D/A omzetters te moeten aanschaffen ?
VB6 code (link)
code:
leeg
[Bericht gewijzigd door daan69 op 29 februari 2020 03:49:42 (92%)