snorry...
Dit topic is gesloten
Op 12 oktober 2006 22:44:19 schreef fzwart:
Defecte harddisk .... het is wat met die Agi-ellende .... met m'n Teks zal dat nooit gebeurenwaarschijnlijk omdat het analoge bakken uit de 70'er jaren zijn ....
Ach-ellende
Moderator
Componenten ? of apparatuur ?
Dat is in dit en andere topics al aardig aan bod geweest.
Wat apparatuur betreft behoort een multimeter een voeding en een soldeerbout tot het absolute minimum, een toongeneratortje en een ( simpel ) oscilloscoopje zijn ook ERG handig.
Niet echt apparatuur, maar een breadboardje is ook een aanrader.
componenten ?
Een beeteje afhankelijk van waar je mee bezig bent, standaard halfgeleiders, 1n4007, 1n4148, bc457, bc557, bc517, 78xx, 79xx, mosfetje, wat mos logica, 555je, paar opampjes, leds.
Passief, wat R's en C's, potmetertje, enz
-edit-
Whoeps ... dat krijg je als je een venster te lang laat openstaan
En Sine bedoelt waarschijnlijk BC 547 voor de eerste tor.
- - big bang - -
Moderator
uiteraard
lol, een digitale schuifmaat, nooit geleerd hoe je een schuifmaat af moet lezen? .
* pcnerd heeft er een van buuf gekregen, bleek een prof. model te zijn, ben de naam kwijt (analoog, ouderwets en degelijk model dus )
@henk B:
vind je het zo makkelijk om je schakeling door te meten ?
nee j0h, hij blaast ze ff door met de compressor, meteen geen fouten meer aanwezig .
of gebruik je dat ding voor die weller (als dat een heteluchtbout is, maar dan snap ik ff niet wat die auyue daar doet..)
@pcnerd; wees gerust, ik weet wel hoe ik een nonius moet aflezen hoor. Maar een ouderwetse en een digitale zijn even duur, dus neem ik die met een schermpje:)
@jeroen; meten kan zo wel eens wat omslachtig zijn, maar de scoop is gelukkig behoorlijk portable hoor.
@pcnerd; compressor is alleen voor pasta dispenser. De weller is een simpele maar stevige kachel voor het zwaardere soldeerwerk.
[Bericht gewijzigd door Henk B op zaterdag 21 oktober 2006 22:01:46
Moderator
Daar staat erg mooie apparatuur bij elkaar
De compressor kan mij minder boeien Maar de alu kast daarvoor ziet er spannender uit ( letterlijk )
Eigenbouw ?
Op 21 oktober 2006 21:36:56 schreef Henk B:
M'n soldeertafel
[[url=http://bliek.homeip.net/~henk/got/DSC_4953_small.jpg]afbeelding][/URL]meethoekje
[[url=http://bliek.homeip.net/~henk/got/DSC_4963_small.jpg]afbeelding][/URL]En ja, inderdaad, ik heb van m'n hobby m'n werk gemaakt;)
orde lijkt me ook ver te zoeken(idem hier) want op onderste foto zie ik linksonder een laptop liggen, gwn tss kartonnen dozen, maar voor de rest echt een mooie verzameling aperatuur...
@Sine; die kast is(wordt) niet eens zo spannend, meer stromig. Dat moet namelijk een load-dump generator worden; 20 elko's van 22mf/100V - al dan niet in serie voor 200V - leegschieten op een naieve DUT;)
Alleen niet zoveel tijd voor...
@Tim; M'n (oude) laptop ligt toch tamleijk netjes op een stapel andere zooi dacht ik. Links staat nog wel een TFT, maar dat is puur een DVI testobject voor een project.
En als je orde zoekt; dat is hier ruimschoots aanwezig, maar dan moet je wel inzoomen tot elementaire natuurkunde nivo... Elektronen, atoomroosters en dat soort abstracte zaken:)
Op 22 oktober 2006 02:26:24 schreef Henk B:
@Tim; M'n (oude) laptop ligt toch tamleijk netjes op een stapel andere zooi dacht ik. Links staat nog wel een TFT, maar dat is puur een DVI testobject voor een project.
En als je orde zoekt; dat is hier ruimschoots aanwezig, maar dan moet je wel inzoomen tot elementaire natuurkunde nivo... Elektronen, atoomroosters en dat soort abstracte zaken:)
ahja, verkeerd gezien, het zou gekunt hebben dat er 2 laptops lagen e...
Zo, na een weekendje verbouwen heb ik dan een nieuwe inrichting van mijn pruthoek:
mocht je benieuwd zijn hoe het er eerst uitzag? zie onderstaande link:
ziet er netjes uit. Ik zal nadat ik me nieuwe kast binnen heb ook eens een fototje posten:)
Kzal mijn recente werkruimte ( niet opgeruimd ) ook maar posten
Bakjes ? genoeg bakjes
Klaar op de trap om naar boven te doen en vol te proppen
Toch een mooi scoopje ? Tek 2465A => Welcome to america, gekocht bij Tucker electronics.
Of men Philips
Sorry voor de slechte fotokwaliteit,
Er moet nog wel heel wat gebeuren, voor te beginnen opruimen en dan komt er nog een veiligere 230V inrichting, een lange plank in de hoek om apperatuur en bakjes op te zetten.
En mss 2de hands laptop zou wel handig zijn i.p.v telkens een muis en een toetsenbord te moeten verzetten.
Voor een 16 jarige toch nog niet zo slecht geboerd eh
Moderator
Op 25 oktober 2006 14:59:58 schreef Jeroen Boere:
Zo, na een weekendje verbouwen heb ik dan een nieuwe inrichting van mijn pruthoek:
Ik zeg Ikea !
Op 25 oktober 2006 18:51:19 schreef Sine:
[...]Ik zeg Ikea !
u gaat door voor de koelkast!
vandaag ook even de tijd genomen om ff pic te schieten...
onlangs verhuisd, dus alles moet nog een beetje op zen plaats komen enzo.
ik heb nu een grote garage tot men beschikking waar ik mij kan uitleven.
De werkbank is al voorzien van een dlp goot, binnenkort nieuwe leidingen trekken zodanig ik geen stopkontakten tekort kom.
Men spulletjes zijn allemaal basis standaarddingen maar ah je moet ergens beginnen.
in de raaco cabinet zitten wat staandaardkomponenten, tevens heb ik opbergruimte genoeg voor de toekomst.
Messchien een tip voor het ophangen van je tools, ik heb gebruik gemaakt van vingergootjes zoals ze het hier noemen. kost bijna niets en is heel gemakelijk zoals je kan zien.
[Bericht gewijzigd door Ken waldek op vrijdag 3 november 2006 00:27:51
Op 25 oktober 2006 17:21:35 schreef Coole Jan:
Toch een mooi scoopje ? Tek 2465A => Welcome to america, gekocht bij Tucker electronics.
Heerlijke scoop om mee te werken. Ik heb de 2465DVS. ( zit nog een multimeter module bovenop de scoop). Zelfs profesioneel hebben we bij mij op de afdeling nog 2 maal 2465B voor sommige metingen. Met de tektronix digitale scoops is het dan ook wel te meten. maar de analoge scoops zijn vaak sneller in te stellen om modulatie te zien op de radio signalen.
ja idd, ik ben er ook zeer tevreden over, hij is niet super digitaal, maar dat hoeft ook niet vind ik, zeker de frequentie meting die erin zit is wel handig. Binnekort gaak zelf een DVM meter bouwen dus die kan er dan wel bij , aleen staat daar dan geen merk op .Mja, elektronica van de witte producten mag ook wel eh
Op 25 oktober 2006 14:59:58 schreef Jeroen Boere:
Zo, na een weekendje verbouwen heb ik dan een nieuwe inrichting van mijn pruthoek:mocht je benieuwd zijn hoe het er eerst uitzag? zie onderstaande link:
Ziet er mooi uit! lekker ruim! dat schort er bij de meeste van ons aan. Alleenstaand?:+
Overigens fan van de VOR?;-)
Pffft... Die truuken ken ik. Eerst 80% v/d spullen even in de gang zetten, netjes opruimen, wat foto's maken... en na een week is het terug een rommelzootje, waar een kat haar eigen jongen niet meer in terugvindt. Afin, zo is het hier toch gesteld.
Op 3 november 2006 19:44:30 schreef elektrohenri:
[...]Overigens fan van de VOR?;-)
hmmm, nee geen fan. dat was een van de cadeautjes die ik kreeg omdat ik met dat hele circus meegereist was (voor mijn werkgever) En ja, ik zat bij team abnamro.
Dit topic is gesloten