Fout in PIC-Programma

Hallo allemaal, ff kijken of er met die warme weer iemand m'n vraagje wil/kan beantwoorden.

Ik heb afgelopen week een w-loader gebouwd en ben er nu wat mee aan het experimenteren, ik heb een heel simpel programmatje geschreven maar het werkt niet.
Ik heb op poort a0 een ledje hangen en poort b0 kan ik via een schakelaar hoog en laag maken, ik wil gewoon proberen om poort a0 om te laten switchen als het signaal op poort b0 verandert.
Ik heb het volgende programmatje geschreven en in de pic gezet, maar hij doet niks.

include 16f877_20
include jlib
pin_a0_direction = output
pin_a1_direction = input
forever loop
pin_a0 = high
if pin_a1 == high then
pin_a0 = low
end if
end loop

wat doe ik verkeerd?

Je moet je code en je tekst eens vergelijken!
Je hebt een schakelaar op b0 en in je code gebruik je a1. Ik denk dat je dat verkeerd doet!

Kan je ook niet beter in je loop een "else" opnemen in plaats van eerst je led aan te doen en dan direct uit als je schakelaar op uit staat.

sorry, ik hab het verkeerd in m'n berichtje gezet, ik heb m'n schakelaar op a1 hangen.
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, ik heb de volgende regel aan het programma toegevoegd:

disable_a_d_functions

Ik denk dat het te maken heeft met een soort van a/d-converter die op op de a-poorten zit.

Op di 30-07-2002 20:16:38 schreef Jaco van der Linden:
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, ik heb de volgende regel aan het programma toegevoegd:

disable_a_d_functions

Ik denk dat het te maken heeft met een soort van a/d-converter die op op de a-poorten zit.

Laat dit een wijze les zijn. Stel altijd alles juist in. Dus ook de zaken die je niet gebruikt altijd uit zetten en niet zomaar ongemoeit laten.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Zoals ik al zij, ik ben een echte leek op het gebijd van micro-controllers. Het regeltje zoals ik hierboven heb gezet kwam ik toevallig ergens tegen.
Weet er toevallig iemand een site waar een uitleg op staat over de verschillende soorten commando's, en misschien een aantal programmatjes met uitleg?

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat die taal die je gebruikt jal is.

http://www.voti.nl/jal/n_index.html

Dit is de homepage van de maker van JAL daar zal je wel alles vinden wat je moet weten.

Voor Jal is de Jallist ook wel handig.

There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't