Ik heb een vertrek van een TT-net dat ik niet begrijp.
Waarom staan al die weerstanden daar en is mijn net twee keer geaard?
Zou iemand mij hier een handje mee kunnen helpen?
Dat zijn geen weerstanden. Dat is het symbool voor een zekering. De streep loopt helemaal door het symbool heen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 4 september 2020 23:09:18 schreef Tidak Ada:
Twee zekeringen in serie??Lijkt me nogal zinloos.....
Iets met max spanning per zekering??
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Ik ga er vanuit dat dit in BE is, 300mA aardlekschakelaars, benaming teller.
Die symbolen en tekenstijl zijn erg ongewoon voor een huisinstallatie, zeker voor zo'n recent schema. Zekeringen zijn idd hoogstwaarschijnlijk overspanningsbeveiligingen. Kan je makkelijk checken in de kast.
Lijkt mij ook geen echte woning eerder een zaak, brandcentrale is immers niet iets wat je in elke woning tegenkomt.
Die installatie is niet noodzakelijk 2 keer geaard, zo'n eendraadsschema is geen exacte voorstelling van de bedrading, Meestal staat de aardingsscheider ook op het schema, zie je hier ook niet.
roadrunner84
Meep! Meep!
Op 4 september 2020 23:09:18 schreef Tidak Ada:
Twee zekeringen in serie??Lijkt me nogal zinloos.....
Niet perse. Een lage stroom trage zekering in serie met een hoge stroom snelle zekering kan wellicht een meer gewenst gedrag hebben. Maar dat is denk ik hier niet het geval.
Ik ben het met toet eens.. Dit schema slaat echt nergens op.
Die dingen, overspanningsbeveiliging of zekeringen, wat dan ook, hangen gewoon aan 2 kanten aan aarde...Een voordeel, ze zullen wel heel blijven... 
[Bericht gewijzigd door mel op (56%)]