EricP
mét CE
Je hebt gelijk. Hoeben is in een oude koe getrapt 
En eh... ik heb het nog nooit in het wild gezien. Zo'n succes zal het wel niet geworden zijn dan 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
nonius
set SCE to AUX.
Ehm, Tidak, da's geen ouwe koe maar een jong kalfje....
Blijft blijkbaar toch erg lastig voor stadse lui, ook nog na al die jaren van wonen 'op den buiten' 
Op de machine staan veel gevaarstekens, en de melding dat het ook voor de mens een dodelijke dosis stroom is. “Bij gebruik van deze machine moet je eerst een zone afbakenen waar niemand mag inkomen”, vervolgt de schepen. “De mensen die de machine bedienen hebben speciale laarzen aan die hen tegen de stroom beschermen. In een cirkel van vier meter mag niemand komen vanwege het gevaar op elektrocutie. De plek waar gewerkt wordt, wordt volledig afgesloten. Het toestel moet ook geaard worden voor gebruik.
Als ik de waarschuwingen lees die bij dat electrische apparaat horen, en de veiligheidsmaatregelen, dan lijkt verschroeien, electrisch of op gas, me toch iets veiliger. Wel een emmer water en een brandblusser bij de hand houden (een les die een buurman op de harde manier heeft geleerd....)
Bij het lezen van het originele artikel kwam onwillekeurig deze advertentieposter in gedachten op:
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Op donderdag 20 november 2025 11:09:51 schreef EricP:
Maar... Hoe werkt het?
Als in: wat maak je stuk in de plant? Ik kan me voorstellen dat je bij dergelijke vermogens de boel gewoon opwarmt en dat warmte 'killing' is. En Als je het alleen een tik verkoopt, het inderdaad snel weer terug is. Overigens had men bij door het blad opgenomen gif, in welke aard dan ook een soortgelijk probleem. Binnen 2 weken staat er een nieuwe.Overigens ben ik ook de ongelukkige bezitter geweest van een paar duizendknopen. Die hebben het loodje gelegd door braaf elke paar weken alles wat boven komt op 10cm onder de grond los te knippen. Dat heeft een jaar of 2 geduurd. Tot er niks meer boven kwam. Nou ja, was toch corona tijd en dus veel thuis. Ergens 'in het wild' gaat dat natuurlijk niet vliegen.
Door de grote vermogens wordt het vocht in de plant omgezet in stoom en scheuren de cellen. Bij ons op het kanaal zijn ze nu 3 jaar aan de slag met de elektrocutie (tractor met grote generator kostprijs 500 000€). Ondertussen zijn er al grote stukken waar geen duizendknoop meer verschijnt. Ook niet na weken. Op andere plaatsen komt er hier en daar nog wat uit en dat wordt dan maandelijks vernietigd. Maar na elke behandeling is het toch weer wat minder.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op donderdag 20 november 2025 17:26:15 schreef nonius:
Ehm, Tidak, da's geen ouwe koe maar een jong kalfje....Blijft blijkbaar toch erg lastig voor stadse lui, ook nog na al die jaren van wonen 'op den buiten'
[...]
Als ik de waarschuwingen lees die bij dat electrische apparaat horen, en de veiligheidsmaatregelen, dan lijkt verschroeien, electrisch of op gas, me toch iets veiliger. Wel een emmer water en een brandblusser bij de hand houden (een les die een buurman op de harde manier heeft geleerd....)
Bij het lezen van het originele artikel kwam onwillekeurig deze advertentieposter in gedachten op:
[bijlage]
Kalfje???
Dan heb jij diudelijk nog nooit een kalfje getrokken 
Het dier is minimaal een jaar oud (een vaars dus) en kijkt alsof het een demente opa/ma is.... Dat draadje slijm tussenonde en bovenkkak 
EDIT/
@Buckfast:
Je vergeet de zaadjes. Die kunnen na jááááren nog opkomen....
Je schijnt het trouwens te kunnen eten als een soort rabarber 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Daar hebben er al velen spijt van gekregen. Het is niet meer de eerste brand die zo ontstaat en het zal ook niet de laatste zijn.
Hoe pas je dat toe op een waterweg van 50km lang? Het is daar dat de Japanse duizendknoop het meeste woekert.