Beste mensen,

Bij mijn Daihatsu Sirion van 2008 heb ik geen stroomvoorziening als de auto uit staat, centrale vergrendeling, binnenverlichting en het geheugen van de digitale klok bij de km teller houdt zijn geheugen niet vast ?

Zet ik de auto echte op contact dan werkt alles iemand een idee waar ik dit in moet zoeken ?

Waar komt de stroomvoorziening vandaan als de auto uit is ?

Alvast bedankt allemaal !

Uit de accu, grote kans dat er een zekering uit ligt. Doet je aansteker plug het nog? ;)

Zover was ik ook en de aansteker werkt dus ook als de auto maar op contact staat, dus zodra ik de sleutel er uit haal niks meer....

Heeft dit wel gewerkt?
Kan een zekering zijn maar ik vrees een beetje dat dit een groter probleem is ergens bij het contactslot..

Bij een japanner zitten er onder de kap naast de accu vaak ook nog zekeringen, daar al na gekeken?, en anders misschien het hoofdrelais.

Bij een japanner zitten er onder de kap naast de accu vaak ook nog zekeringen

En niet alleen bij een Japanner. Bijna standaard tegenwoordig om twee niveau's van zekeringen te hebben: een vijf-tiental zware in een plastic doosje onder de motorkap, niet al te ver van de batterij; en dan enkele tientallen, verspreid over meerdere doosjes. Mijn Ducato heeft "secondaire" doosjes links onder het dashboard en rechts onder het dashboard en ook nog eentje in de rechter deurstijl.

Ook voor mij ruikt dit naar een uitgefikte primaire zekering - maar ik ben niet echt expert terzake.

Zit er op de plus van de accu een plastic huisje met zekeringen strips?

Grote kans dat er hier een gescheurd is .

30+ is voor je geheugen radio en klok.

Bedankt allemaal ik ga verder zoeken naar zekeringen.....

Heb geen zekering op de accu overigens...

Ik ben hier niet zo in thuis wat CO zelf betreft maar een garagist met schema's en kennis ter zake gaat toch eerder op het voertuigen forum alhier ronddwalen dan in het algemene elektronica topic? Staat dit topic verkeerd en zorgt dit daardoor voor minder feedback van autokenners?

Beste m.jansen

Heeft u het toevallig kunnen vinden want zit met het zelfde probleem.

Mvg