Korte samenvatting;
RCA/tulip isolator op de decoder, werkt prima, geen enkele storing meer daarvan, ik kan geen beperking horen in het geluid, komt nog een optische RCA converter aan, die ga ik nog wel proberen om een isolator over te houden.
Jack plug isolator op de Orange PI, was geen 50hz brom, maar brabbelde veel, soort modulair geluid afwisselend met ruis, dacht dat krijg ik nooit weg, ding ertussen compleet weg, zo erg dat ik nou de storingen kan horen in mixen.
Dell 3040M geluidskaart was al niet veel, het vele betere 1 euro usb geluidskaartje gaf ook storing mee, vervangen met bovenstaande usb geluidskaart dicht bij de mixer (3m usb - 15cm audio kabel) probleem ook opgelost + de bonus dat je wat in kan pluggen op je desktop, zal ik verder nooit gebruiken.
Nou heb ik nog een game pc, nog ff denken welke isolator daar op komt, 3 soundblaster pro/live/gold kaarten in de kast, en maar de onboard geluidskaart gebruiken, maar die geeft ook nog een lichte storing mee, wss een jack ding wat ik er makkelijk tussen kan frotten.
De RCA/Tulips hebben een betere aansluitingen dan de jacks, trafo is ook wat groter, is ook 100% duurder, en wellicht wat beter maar ik kan het helaas niet horen, zoals je ziet heb je er meerdere nodig, maar sta versteld hoeveel ellende deze goedkope dingen kunnen voorkomen. 
Ondanks dat ik nu geen hinderlijke storingen meer heb, ga ik nog wat verder zoeken, merkte met het subwoofer setje dat er nog een storing in kwam op 50% (is al 400w rms hier), ook die nog netjes eruit halen, zou 5x meer RCA isolators kunnen betekenen, als het hier goed hard staat en de muziek is even weg, is het wel mooi als die brom/ruis er compleet niet is.
Moraal van het verhaal, het filtert meer dan alleen het ground loop effect, dingen kosten niets, heb je een storing op je audio is het het proberen waard, kunt er trouwens veel erover vinden op youtube.