Siemens inbouw koffiemachine CT636LES1/04 sensor lekschaal

Op 25 september 2023 13:32:05 schreef Flevotronica:
Flashen bleek geen oplossing voor deze melding.

Wat heb je dan precies gedaan? Dat is toch ook wat de monteur doet als hij langskomt.

Op 25 september 2023 14:13:36 schreef smd:
Ik vind 280 Euro ook te veel, maar op Ebay worden de modules (gebruikt) voor een schappelijke 45 Euro aangeboden, wellicht de moeite?? de fout is er met flashen niet uit te krijgen inderdaad, dit is een pure software fout..

Dat is inderdaad nog wel te doen. Ik ben ze nog niet tegen gekomen op ebay. Met welke zoek omschrijving ben jij ze tegen gekomen?

Ebay.de in ieder geval en op serie apparaat vinden bijv EQ6 of type van module deels in te toetsen

[Bericht gewijzigd door smd op (25%)]

Ik heb nog een nieuwe unit liggen. Dacht dat de oude stuk was maar probleem zit in de brouwunit.
Over te nemen voor nette prijs.
Eric

Praten we wel over de juiste unit? Om de melding speciaal spoelen kwijt te raken is het nodig de bedieningsmodule in het front te vervangen part. Nr. 12006782 Deze heeft ook het lcd, deze kost ca €300 nieuw.

Mijn fout, ik heb voor deze niet de juiste

Ik dacht dat de fout in de vermogens electronica zit, niet display..

Op woensdag 8 juni 2022 14:20:16 schreef nasse74:
Net de machine met de constante melding "Lekbak legen" opengehaald.

Na loskoppelen van sensor 0429 (degene achter het koffiedrap-bakje) verandert de melding naar "Lekbak plaatsen", na wederom aansluiten werkt het apparaat weer. Dus geen meldingen meer!

Ik ga zowel de 0429 als de 0423 (capacitieve sensor) bestellen.

[bijlage]

Nasse74 was dit dan een definitieve oplossing? Ik heb nu precies hetzelfde. Heb unit nu open en 429 heb ik al vervangen, deur/zijplast eraf en nu 423. Ik hoop dat het niet voor niks is :? !