probleem ftdi FT4232 en USBLC6-2P6 esd protectie

Stijnos

Golden Member

Ik heb in een redesign van een bestaand ontwerp ipv 2 esd diodes naar ground op de usb datalijnen een USBLC6-2P6 gedesigned. Ik dacht dat deze juist specifiek voor usb toepassingen geschikt zou zijn.
Echter na plaatsing wordt de usb chip niet herkent door de pc. Zelfs geen melding van falend usb apparaat.
Ik heb hem volgens onderstaand schema ingedesigned. Heb ik iets over het hoofd gezien? kunnen de 2 10 ohm serie weerstanden nog voor problemen zorgen?
Ik heb van 1 pcb de pinnen 1 en 6 en 3 en 4 overbrugd met een draadje en dan werkt het wel.

De pinnen 1 en 6, en 3 en 4 horen -volgens de datasheet- intern met elkaar te zijn verbonden. Meet dat eens na? 10 ohm extra in serie zou geen effect mogen hebben: er loopt nauwelijks stroom.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Stijn, leer van de fouten van anderen... Zet dat Farnell nummer bij de "value" van het onderdeel. Dan komt ie op de BOM. Of nog beter: Als attribute bij de onderdelen.

Meet je onderdeel eens na. Met een gewone multimeter in diode stand moet je de vier gewone diodes kunnen meten. Met een labvoeding op 5mA en 10V kan je de zener dubbelchecken.

Als ie niet als "high speed device" de herkenning ingaat, dan ziet de PC niet dat USB D+ hoog getrokken wordt met een 1.5k weerstand. Dat is wat een device moet doen om de "hoi, ik ben nieuw hier" procedure te starten....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Stijnos

Golden Member

ik zal het idd eens proberen door te meten.
vind het did ook vreemd want intern moet het gewoon doorverbonden zijn.
Ik vermoed toch mis gaat via de vcc of gnd aansluitingen.

@rew ,helemaal gelijk met je opmerking over het farnell nummer.
Een goede preferred components library met bijbehorende bestel nummers staat al jaren op mijn lijstje :)

Stijnos

Golden Member

Net gemeten en de datalijnen meten gewoon doorverbonden..
Zal vanavond nog eens proberen de pads door te verbinden. Wellicht is er iets anders aan de hand.
Dat d- en d+ niet helemaal gelijk zijn maakt niet zo heel veel uit toch, voor deze snelheden en korte afstand tot ic?
De eeprom, heb ik nog niet geprogrammeerd, maar bij default moet de ft4232 toch gewoon 4 vcp maken op je pc? Dat deed het printje wat wel werkte namelijk wel meen ik, voordat met ftprog de chip geconfigureerd heb.

Stijnos

Golden Member

het was mogelijk toch een combinatie van driver/slechte soldering.
Het werkt nu allemaal. Blijkbaar toch in de verkeerde hoek gezocht.