PETG met een Velleman K8200

Hallo allemaal,

Ik heb een 3d printer van Velleman , de K8200 en al enkele jaren in gebruik.
Heb altijd met PLA afgedrukt en sinds 3 weken wil ik eens met PETG proberen omdat ik veel mensen goede dingen hierover hoor praten.
Echter het lukt mij niet om goede prints te krijgen.

Mijn Vellemand K8200 heeft een E3D extruder en hot-end met een 0.4 mm nozzle.

Deze is vrij omgebouwd met diverse verbeterpunten.
o.a. Heatbed apart geschakeld staan enz.
Besturing lllopt nu via Raspberry pi 4 8gb, met octoprint en touchscreen.

Ik heb al diverse pogingen gedaan , maar of hij stopt gewoon met extruderen (onder extrusie of over extrusie, zie verschil niet) niet mooi in elkaar gelopen enz., enz.

Ik maak gebruik van Cura sinds kort.

Kan mij iemand , die dezelfde merk 3 printer heeft eventueel mij a.u.b. op de juiste weg willen helpen?

Alvast super bedankt voor diegene , die dit zou willen doen.

Voor PETG de temperaturen flink hoger zetten dan voor PLA. Op mijn Ender5 gebruik ik nu

code:

--temperature=240    --first-layer-temperature=250\
 --bed-temperature=70 --first-layer-bed-temperature=85 \

Overigens zou het wel nuttig zijn om te melden wat er dan wel schort aan de huidige productie.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 26 maart 2021 10:05:29 schreef big_fat_mama:
Overigens zou het wel nuttig zijn om te melden wat er dan wel schort aan de huidige productie.

...Bijvoorbeeld met een foto.

Zoals het nu staat vertel je drie verschillende dingen over wat er gebeurt, dus advies om het ene op te lossen zal niet helpen bij het andere....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik print op 235 en het bed op 85 en print op 30 mm/s (0.6 nozzle). Het is wel een lastiger materiaal, ik heb het nog niet helemaal perfect gekregen.

Volgens mij kun je met octoprint ook temperatuur grafiekjes maken ? Zo kun je de kop temperatuur in de gaten houden, misschien zakt ie wel snel ? Of zoiets iets, ik roep maar wat.

Ik heb niet hetzelfde merk.

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Vreemd , wil jullie laten zien wat het probleem is, ben ik vandaag 3 afdrukken aan het maken met PETG en nu print hij ze gewoon helemaal af :?
Enigste wat ik daar zie is dat de top lagen niet mooi zijn afgevlakt.

Op 26 maart 2021 16:02:24 schreef Gatze:
Volgens mij kun je met octoprint ook temperatuur grafiekjes maken ? Zo kun je de kop temperatuur in de gaten houden, misschien zakt ie wel snel ? Of zoiets iets, ik roep maar wat.

Voorbeeld van PLA wat nu loopt.:

Net wilde ik PLA afdrukken en toevallig dat ik het nu ook hierbij krijg wat ik eigenlijk in mijn eerste post bedoelde.

Lijkt me een te lage temperatuur... (of de laagdikte is te groot)

[Bericht gewijzigd door Arco op 27 maart 2021 10:49:46 (30%)]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hier mijn setting van temperaturen en lagen.

Heb test bootje zonder ondersteuning geprint met deze settings en komt er ,naar mijn bevinden, er goed uit, ook de strings vind ik tegenover andere settings zo goed als te verwaarlozen.

Wel jammer dat ik maar 5 bijlages kan uploaden om het bij elkaar te houden, nu moet ik een 2de post aanmaken om de rest te laten zien.

[Bericht gewijzigd door pascalbianca op 27 maart 2021 15:26:59 (17%)]

Ook 2 beeldjes als test gedaan zonder ondersteuning en die vind ik ook al goed geslaagd.

Heb dus problemen met kleine ondersteuningen.

[Bericht gewijzigd door pascalbianca op 27 maart 2021 18:40:20 (17%)]