Bosch Maxx 7 - 1 minuut

Allen,
Ik heb hier een Bosch wasmachine staan waarvan de afvoerpomp niet meer werkt . Na het vervangen van de pomp ( en veel vuil uit aanzuigflexibel gehaald te hebben) start ik machine terug op en krijg fout F34 . Dan ook maar deurslot vervangen maar F34 blijft .
Na een reset gedaan te hebben is fout weg en kan machine gestart worden . Bij een eerste (expres) was gaat machine tot op het einde . Dan hoor je het slot 3 keer ontgrendelen en blijft machine op 1 minuut staan . De deur is echter los en ik kan de deur dus openen . Bij een volgende was net hetzelfde : op het einde 3 x deur ontgrendelen en blijft op 1 minuut staan .
Iemand een idee ?
Groeten .

Jan

Typeplaatjefoto?
Kabel ergens geplet?
Wat is er vervangen voor het origineel slot? Door een nieuw? Een ander model? Recup?
Verlies ergens? Meggeren ad printstekkers met de stekkers los vd print om geen 1000v op de print te krijgen.
Koolstofafzetting op de print?

Voor de werkzaamheden niet de fout? Wat heb je open gehad? Gewoon de filter of gans het toestel?
Ergens een druppel op gemorst?
Testprogramma in service mode gedaan?
Pressostaat in orde?

Het probleem komt me ergens vaag in het achterhoofd voor maar helaas laat mijn geheugen me in de steek.

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 5 juni 2021 13:49:44 (10%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

3x schakelen duid op een niet goed werkend slot, detecteert geen OPEN stand... Dus oude slot er weer in??

het deurslot wat hapert na een operatie, zou ik eerst met de knie tegen deur truc proberen, dat is vaak al zat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Met knie tegen deur heb ik al geprobeert , helpt niet echt .
Oud slot ga ik straks terug monteren , ik hou jullie op de hoogte .
Alvast bedankt voor de tips .

Jan

Ondertussen terug origineel slot gemonteerd : zelfde resultaat .
Dan nog maar eens een derde slot geprobeerd .
Nog steeds 3 klikken bij het ontgrendelen deur .
Volgende is stekkers en kabel nazien tussen slot en module .
Iemand nog andere ideeën ?

Jan

maartenbakker

Golden Member

Voor de meelezers en latere zoekers, het gaat volgens de foto om een WAE28473FG van bouwjaar 2010.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik weet dat soms een paar weerstandjes (SMD) beschadigd zijn soms in detectie circuit van deurslot en tevens kan het een defecte tryac van vergrendeling wezen... Dus check dat eens..

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 6 juni 2021 18:31:50 (20%)

Weerstand (verwarmingselement) al nagemeten en gemeggerd?

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 9 juni 2021 21:09:21 (23%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

St v Z:

Weerstand nagemeten , OK ( 28 ohm)
Weerstand gemeggerd , OK ( 370 M ohm)

Print nog niet gedemonteerd om weerstanden te controleren waar toestand slot op binnen komt , dat is het volgende .

Jan