Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb sinds kort een Korad KD3005. Die werkt goed, maar iets vreemds viel me op (zal wel wat verkeerd doen...
)
Ik had wat met de spanning/stroom instellingen gespeeld, en daarna waren CC en CV led uit (er kwam dus geen spanning meer uit, stond op 12v/1A)
Na power off/on was alles weer ok, maar er zal toch wel een simpeler manier zijn om CC/CV te schakelen?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
CC/CV "schakelen" niet, die gaan afhankelijk van de belasting naadloos in elkaar over.
de OCP schakelt wel, dat is meer een zekering dan een begrenzing.
Arco
Special Member
Letter erachter is 'D'
Ik had dus kans gezien om CC en CV led uit te krijgen, en dus ook geen output...
Volgens mij is dat gewoon een bugje in de firmware. Wij hebben ook een stuk of 6 van die voedingen en die van ons hebben moeite met een pulserende loads die zwaar genoeg is om de voeding in de CC mode te krijgen. Op een bepaald moment stopt ie dan met output geven. Zodoende hebben we deze voedingen degradeert tot voedingen voor na de engineering (bijvoorbeeld bij productie) en hebben zelf alleen nog Delta en Rigol voedingen