processor

CrossFireX bedankt dat is weeral wat in mijn herinnering blijft.
Salut en de groeten
Rapperder

Op 4 november 2021 18:41:13 schreef CrossFireX:
Er zijn te veel verschillen met de nieuwe, en oude versies krijgen ook geen beveiligingsupdates meer. Je staat letterlijk zonder kledij op internet, alles wordt misbruikt door hackers omdat die gaten in een oude office, nooit gedicht zullen worden.

Ik krijg met grote regelmaat mails met een zip/rar/gz er in. Als je die uitpakt dan krijg je "purchase_order_12345.pdf.exe". Ik snap dat als je daarop clickt, een virus controle over je PC krijgt.

Maar ik krijg ook met haast dezelfde regelmaat ".doc" en ".xls" bestanden in precies dezelfde emails. Ik neem aan dat zo'n virus dan dus ook controle over je PC krijgt. Of in ieder geval een redelijke kans maakt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Of je installeert er een gratis gedownloade linux distro op met open office (vaak al in de distro en je hebt een leuke speelmachine.

Ik denk dat ik ergens ook nog wel nodige oude machines (zonder HDD heb staan) Allemaal HP bakken die uit een bedrijf komen. iig ook al P4. Maar dan dus complete machine ex HDD. Meen is van 2 Ghz tot 2.4 GHz.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Tja ik heb er zelf geen bestemming voor....
1 huishouden met nu 2 pc's en 6 notebooks in gebruik.

Slechts 4 gezinsleden....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 5 november 2021 15:22:45 schreef Rapperder:
CrossFireX bedankt dat is weeral wat in mijn herinnering blijft.
Salut en de groeten
Rapperder

Tja, het klinkt hard weet ik, maar het is nu eenmaal zo...
Ik heb de regels niet gemaakt.
Je kan met een bejaarde laptop met oud OS nu eenmaal niet het netwerk op. Waren er geen mensen met slechte bedoelingen, dan was dit allemaal geen enkel probleem geweest.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 5 november 2021 15:36:22 schreef High met Henk:
Of je installeert er een gratis gedownloade linux distro op met open office (vaak al in de distro en je hebt een leuke speelmachine.

Ik denk dat ik ergens ook nog wel nodige oude machines (zonder HDD heb staan) Allemaal HP bakken die uit een bedrijf komen. iig ook al P4. Maar dan dus complete machine ex HDD. Meen is van 2 Ghz tot 2.4 GHz.

Tja, maar het blijft behelpen hoor... Een oude laptop met een gecastreerde CPU (lees Intel Celeron CPU) blijft traag met Linux en een SSD erin... Linux Mint draait er redelijk op en start ook redelijk snel op. Maar je merkt toch dat de CPU op zijn tanden moet bijten als je er mee werkt.

In Windows 10 kon die geen filmpjes van YouTube meer afspelen zonder hakkelen, dat werkt nu wel weer. Maar zo een pagina laden van YouTube of met veel foto duurt wel even. Ik gebruik hem nu dagelijks om films en series te bekijken in bed.
Om nog met Windows 10 redelijk te kunnen werken is een Core i3 toch wel het minimum.

Dat werkt goed, maar er echt op werken zoals in kantoor... Dat wordt je snel beu kan ik je verzekeren.

Maar goed ik ben ook wel wat verwend door op mijn desktop te werken met een AMD Ryzen 7 3800X... Mijn man zijn PC is zelfs een Ryzen 9 5900X, wat een racemachine! Dus je begrijpt als je dan weer die trage laptop opstart... Zucht!

Mijn vorige desktop had een Intel Xeon E3-1271 v3 met Z97 moederbord, in vergelijking met mijn huidige CPU... Die Xeon werkt wel nog super hoor, maar toch al 10 jaar oud. Het verschil met een 4 en 8-core CPU merk je echt wel. Dat moederbord met CPU ligt hier in de doos, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.

En ja, van 8 naar 12-core...ook dat merk je, maar dat heb ik niet nodig zo een monster...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Halo High met Henk als gij nog een paar HP heeft staan waar u niets mede kunt doen dan dan mag u die altijd naar mij sturen wat wilt u ervoor ?