Li-ion batterij grasmaaier

Dat kan ook bijna niet anders dat er nu weer spanning op staat op de uitgang, omdat de gates aangestuurd worden.

Heb je de uitgangsspanning ook gemeten voor het opladen ?

Zoals eerder gezegd, waarschijnlijk te diep ontladen en schakelt de BMS de uitgang uit, nu is hij weer bij geladen en de BMS is spanningloos geweest(?) en waarschijnlijk doet hij het daarom weer nu de spanningen weer goed zijn, dat is mijn vermoeden.

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Dus straks bij mijn tweede batterij , de
BMS ook eens spanning Loos maken en terug proberen?
De eerste batterij ,die het nu schijnt te doen , heb ik verder NIKS mee gedaan en NIET opgeladen hoor?

In de tweede batterij zijn 2 cellen stuk! Kan dit ook de oorzaak zijn dat de BMS van de eerste batterij in een soort, veiligheid,is gegaan??
En nu? Alle cellen vervangen of alleen de 2 kapotte?

Alles vervangen. De overige cellen zijn anders ouder dan de enkele die je vervangt. Dat doet de hele accu anders snel opnieuw de das om.

Let wel op dat cellen (vaak) gepuntlast zijn. Praktisch elke cel-fabrikant roept in zijn databladen dat je er niet aan moet solderen. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om 'de gewone man' uit te sluiten van het verwerken van die dingen.

Er zijn er genoeg die er gewoon op solderen en daar geen bezwaren van ondervinden. Zelf doe ik het liever niet, dus blijft puntlassen over. Kun je dat/ken je iemand die dat kan?

Kijk voor nieuwe cellen bij nkon.nl .
Als je mazzel hebt staat er op het hoesje rondom de cel een typemarkering gedrukt of is dat in reliëf geslagen (die zijn moeilijk te zien is mijn ervaring).

Het mooiste is als je dezelfde cellen kan krijgen. Als dat niet lukt, zul je sowieso moeten kijken naar cellen die met hoge stromen ontladen mogen worden (20C en hoger (20C = 20 keer Capaciteit). De capaciteit daarvan is vaak lager, terwijl cellen met een hogere capaciteit met minder stroom ontladen mogen worden.

Wat ook zeker meespeelt: weet wat je doet! Accu-cellen vergeven je niets en een kortsluiting zal je onmiddelijk afgestraft worden.

Alles hangt ook af van de gebruikte cellen. Welke maat hebben de huidige cellen?

@ rew: (vorige pagina):

Op 4 september 2021 09:48:04 schreef rew:
[...]Ik trek een andere (tegenovergestelde!) conclusie:

Aha! Dat is een duidelijke hint dat er iets met het BMS van de accu aan de hand is. Er is spanning op de cellen, maar niet op de buitenkant(contacten) van het accupack.

Toch een teken dat ik er nog steeds niet helemaal bij ben ;) Klotevaccinatie.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 6 september 2021 15:35:40 schreef joe-joe:
In de tweede batterij zijn 2 cellen stuk! Kan dit ook de oorzaak zijn dat de BMS van de eerste batterij in een soort, veiligheid,is gegaan??
En nu? Alle cellen vervangen of alleen de 2 kapotte?

De spanningen van de eerste accu lijken goed, waarschijnlijk gebeurd er iets onder belasting ? Dat een cel groep een beetje rot is ?

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Het zou kunnen dat een cel nog maar zeg 30% van z'n originele capaciteit overheeft. Maar dan heeft ie ook zeg 10x de interne weerstand gekregen van origineel. Ga je dan een "normale stroom" trekken, dan zakt de spanning vrijwel direct naar onder de 2.5V waarbij het BMS zegt: Accu is leeg, eerst opladen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bedankt voor jullie adviezen en goeie raad
Ik mag volgende week het andere grasmachine ophalen !
Laat jullie weten of deze hetzelfde doet ,heb voor deze een nieuwe batterij laten maken ,( is eind van de week klaar)