ik heb de signature enforcement afgezet, en toen was het wel al mogelijk om de driver (Cypress USB UART) die bij het programma (scopeGUI) zelf zat wel al te installeren. Maar de foutmelding code 10 blijft nu nog steeds.

@ Bprosman, wat bedoel je precies met Device ID? En van welk apparaat moet je die precies nemen?

status van driver uit ScopeGUI

Als ik er op Google zie ik drivers voor Windows 2000 :-( Dat is wel erg oud, heb me er niet in verdiept maar misschien vind je hier iets :
https://github.com/Infineon/PSoC4-MCU-USB-Connectivity-Designs/blob/ma…

Dit is dan mijn Google term :

https://www.google.com/search?q=VID_04b4%26pid_f232

[Bericht gewijzigd door bprosman op (15%)]

ik krijg nog steeds alleen maar foutmelding;

Dit apparaat start niet. (Code 10)

De aangevraagde opdracht is geen geldige bewerking voor het doelapparaat.

Er staat toch een Windows 10 driver op de Prolific site?: http://www.prolific.com.tw/us/showproduct.aspx?p_id=225&pcid=41
Het is toch wel een Prolific chip?

[Bericht gewijzigd door Arco op (13%)]

ik denk dat ik die al eens had geïnstalleerd, maar ik kan het nog eens proberen.

Verder kan ik misschien nog dit meegeven, of het eventueel ook iets met zo'n bestand genaamd enumser te maken heeft?? Als ik de scope-software open en ik krijg de fout 'unable open port..' kan ik nog manueel proberen maar dan dat op de foto's dus.

Heeft het wel gewerkt met een seriele poort via USB? (niet alle programma's kunnen overweg met zo'n 'fake' serial port, willen een 'echte')

@ Arco, als ik je vraag tegoei begrijp; het heeft in het verleden (half jaarke geleden) nog gewerkt met dezelfde psoc, pc en usb-ingang dus. Dus het moet echt iets software-matigs zijn.

Wat ik verder ook niet begrijp is dat als in nu bv. die driver van Profilic heb geïnstalleerd komt die er nergens tussen te staan, zoals in de installatie manual wel het geval is.

Op 2 oktober 2021 21:47:45 schreef burnside:
@ Arco, als ik je vraag tegoei begrijp; het heeft in het verleden (half jaarke geleden) nog gewerkt met dezelfde psoc, pc en usb-ingang dus. Dus het moet echt iets software-matigs zijn.

Wat ik verder ook niet begrijp is dat als in nu bv. die driver van Profilic heb geïnstalleerd komt die er nergens tussen te staan, zoals in de installatie manual wel het geval is.

Op 2 oktober 2021 21:47:45 schreef burnside:

Wat als je op die com poort klikt met je rechter muistoets, update driver en dan verwijzen naar die nieuwe driver ?

Op welke com poort precies, of waar exact bedoel je?

De niet werkende COM port uiteraard... ;)

origineel had ik daar geen poorten meer staan, en zelfs de hele categorie poorten ontbrak. Maar dan met 'oudere hardware toevoegen' komen er pas te voorschijn, maar dus altijd met die gele driehoek.

Je moet die Prolific wel ingestoken hebben, anders zie je hem niet in de device manager (omdat hij er dan ook niet is)

Met profilic bedoel je de Psoc?
Hmm,zou deze dan stuk zijn, want het is wel zo dat ik niets meer zie verschijnen daar als ik hem insteek?

en stuk is hij waarschijnlijk niet. Via de andere ingang werkt die wel op COM5, maar het probleem met de Scope'cannot open port..' blijft helaas

Je moet het een wel afsluiten voor je het ander opend, waarschijnlijk houd een programma de Com poort bezet, dat programma moet je eerst stoppen voor dat een ander programma weer toegang kan krijgen tot de poort.

En voor alles moet idd het apparaat insteken en de gele driehoek moet weg.

Welke Com poort staat in kladblok, en welke Com poort zie je op je computer?

in het kladblok staat default poort 23, maar dan verander ik die in dezelfde poort als de driver die ik bij ports heb toegevoegd, of omgekeerd verander ik de poort van de driver gelijk aan die van het kladblok.

het enige wat ik nog kan bedenken/vermelden is dat de leerkracht van wie het programma afkomstig is, er toen eerst iets moest opzetten alvorens het zou werken; had iets te maken met dat er een .net-omgeving nodig was. Misschien dat dit er nadien met wat programmeren met Psoc Creator is afgezwierd...

okéé, en daarmee is het mysterie opgelost 8)7

had de link niet gelegd, maar dat was dus gewoon de software van dat psoc-project dat hij er op had geprogrammeerd. Mijn excuses maar ook bedankt voor het achter-af-gezien wat zinloze zoeken naar niets dus :)
Toch iets bijgeleerd over drivers vandaag dan

Dus .net instaleren was voldoende?

Nee, gewoon het scope programma terug op de psoc programmeren.