Laast een paar antwoorden gepost, maar ligt het aan mij of doet de site er lang over om te reageren als je iets gepost hebt?

Even testen wat er gebeurt als ik hier een antwoord op post.

<edit>: binnen 1 seconde resultaat.

[Bericht gewijzigd door KlaasZ op (25%)]

het is ook bij vlagen, nu zal het wel werken.. :S

Ik merk ook weleens dat de respons een paar seconden duurt. Ook bij refresh, en ook als ik een nieuw venster naar CO open. Maar dat is dan bijvoorbeeld gedurende een minuut of zo, daarna merk ik er weer dagen niets van.

Bij andere sites merk ik dit ook weleens, ook net zo zelden; niét op dezelfde momenten trouwens.

zal wel aan de server liggen..

De server schijnt het "backuppen" nogal zwaar te vinden. Je moet je voorstellen dat daar een machine staat die een paar duizend requests per uur loopt te verstouwen, waarvan het overgrote deel de laatste paar dagen aan posts betreft. Die server staat vrolijk duimen te draaien. En ineens zegt een backup process: "Doe alles maar". Het gevolg is dat ineens alle "caching" van recente data onderuit gehaald wordt en alles voor jou request ineens van disk moet komen. Samen met een machine die "bere druk" is met disk requests voor de backup kan dat zomaar een aantal seconden duren.

Het alternatief is dat er tussen jou de server er zo nu en dan pakketjes zoek gaan. Als er niet een grote file-transfer gaande is (*), dan MOET de zendende kant 3s wachten alvorens dat ie voor het eerst opnieuw mag proberen. Die 3s is zeer merkbaar. Als dat pakketje dan ook onderweg zoek raakt, dan is het 9s vanaf de "submit" voordat de server in beweging komt.

(*) als er eenmaal een stroom data opgang is, dan mag de zendende kant gewoon regelmatig data blijven sturen en zal de ontvanger tzt zeggen "ik heb 23 24 25 27 en 28 ontvangen!". De zender weet dan dat pakketje 26 zoek is geraakt en stuurt dan (aannemende dat ie ondertussen bij 36/37 aan het sturen is voordat ie dat bericht krijgt) 35 36 37 26 38 ... zo blijft ondanks dat er "zo nu en dan" een pakketje zoek raakt de lijn goed bezet.

Vreemd, ik heb in al die jaren nog nooit een probleem gehad met CO.
Als ik op iets klik wordt het binnen de seconde geopend, en ik zit zelfs verder weg dan jullie.

Alleen een paar dagen geleden dat ik er een paar uur echt niet op kwam. Direct na intoetsen van het adres kreeg ik een 404.

Enkele uren daarna leek het opgelost, maar bij het verzenden van een forumreactie was het weer raak en reactie weg ;)

Even voor de duidelijkheid: ik vind het echt geen punt als het eens een paar dagen niet werkt. Ik ga er niet dood van of zo...

Vandaag weer.
Helaas krijg ik geen Peugeot(404) :P

Ik had dat ca 6 maanden gelden ook gemeld toen was het steevast elke dag op ik dacht 22:00. Ik dacht dat ze toen de backup meer naar de nacht geschoven hebben. Wellicht dat het met ingang van de winter tijd nu 1 uur eerder op de avond is geworden.

Is het dus op steeds dezelfde tijd dat je er last van hebt of meer random. Bij dat laatste kan het ook aan jouw kant fout gaan.

kan goed, ik heb er nu , 18:24 uur weer last van. Hoewel het alleen deze site is.

Op 5 november 2021 18:13:10 schreef benleentje:
Ik had dat ca 6 maanden gelden ook gemeld toen was het steevast elke dag op ik dacht 22:00. Ik dacht dat ze toen de backup meer naar de nacht geschoven hebben. Wellicht dat het met ingang van de winter tijd nu 1 uur eerder op de avond is geworden.

Is het dus op steeds dezelfde tijd dat je er last van hebt of meer random. Bij dat laatste kan het ook aan jouw kant fout gaan.

iets fout gegaan na zomer/winter tijd ?

Ik heb het zelf nog niet gemerkt. (Windows10 Edge)

Als het door (dagelijkse) backups komt zou dat zonde zijn. Direct synchroniseren of juist bij weinig belasting de laatste bestandjes en transacties overhevelen is toch al zeker 15 jaar de normaalste gang van zaken. Een cloud database en bestandsopslag neemt het werk helemaal uit handen.

Zit er ook regelmatig op en nog geen probleem tegen gekomen.

Ik heb het ook nog nooit gemerkt. @mel, misschien zit het in je netwerk verbinding, of de PC zelf? Dat kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er hier ook geen last van, alleen als je het met je telefoon doet is het wel eens wat trager. Maar via de PC niet.

Op 6 november 2021 12:39:05 schreef flipflop:
Ik heb het ook nog nooit gemerkt. @mel, misschien zit het in je netwerk verbinding, of de PC zelf? Dat kan natuurlijk ook nog.

Het kan aan de isp liggen, verder heb ik er geen last van met andere sites

Vreemd verhaal, ik heb zowel draadloos als bekabeld nog nooit problemen gehad.

Heb je al eens een trace-route gedaan? Kan je dan vergelijken met anderen hier en misschien zien waar het probleem ligt. Zeker als het weer optreed onmiddellijk een tracert uitvoeren.

Ja isto imam videorekorder philips vr550 js nemam problema meni super radi za sada

I don't know what a video recorder has to do with this topic.
Please read the manual.