Hi Demon,

Ik hoop dat je er rekening mee houd, dat de firmware upgraden weinig er mee heeft te maken hoe de golfvorm op je scoopbeeldscherm verschijnt.
Soms zijn er wat dat betreft hele kleine aanpassingen, of je laad een firmware omdat je een "Upgrade" voor de bandbreedte hebt gekocht.

Mijn Hameg/RS scoop is 400MHz en kan b.v. naar 500MHZ worden ge-upgrade, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, procentueel is dit maar een kleine stap beter.
De kosten hiervoor zijn ideot en je mag dan ook nog vier stuks 500Mhz pobes gaan kopen.

Jouw scoop is 200MHz, je kan dus met een goede probe techniek zoals eerder door mij kort beschreven blok/puls signalen bekijken met redelijk correcte golfvorm
tot zo'n 30MHz.
Hoe meer het signaal afwijkt van de 50% duty cycle, hoe groter de bandbreedte moet zijn van de gebruikte scoop, voor een betrouwbare weergave.

Voor het meten van een 80MHZ, 50% duty cycle blok signaal, heb je dus een scoop bandbreedte nodig van ongeveer 1GHZ om het er als een nette blok te laten uitzien.
Natuurlijk met een goede probe techniek, en zoals fred101 al aangaf, meet je dan bijna altijd via de 50Ω techniek.

Mijn tip met de twee weerstanden zorgt ervoor, dat de bron die je wilt meten over een grote bandbreedte ongeveer 600Ω als belasting ziet.
Wat ik aangaf als gemiddelde van 15pF probe tip geeft bij jouw 80Mhz een belasting van 133Ω bij 200MHz is dit 53Ω en bij 500MHz is dit 21Ω en als laatste bij 1GHz geeft de 15pF probe tip een belasting van 10,6Ω.

Het is natuurlijk complexer, maar dit geeft een aardige indruk van hoe belangrijk het is, dat je weet waarmee en hoe je meet.
Wat zijn de beperkingen van b.v. de scoop maar mee je meet, 200MHz is het -3dB punt, je scoop is niet vlak tot 200MHZ, maar is meer of minder een golfbeweging
rond de "0dB" lijn vanaf ongeveer 10MHz.
De scoop fabrikant maakt een afweging tussen de puls/fase response en de bandbreedte bij het berekenen van het signaal voor het getoond word.(dit is ook weer simpel gesteld)

Welkom in de wereld van de HF techniek waar je veel te maken krijgt met Werner Heisenberg die veel in de natuurkunde heeft gedaan betreffende "onzekerheid"
Waar we het hier nu even over hebben is dus, als je gaat meten met je scoop probe, verander je de toestand! denk aan mijn analogie over de lepel of vork op de glasrand. ;)

Groet,
Bram

Hi,

Ik heb nog even gezocht naar wat info om het een en ander duidelijker te maken.
Daarbij kwam ik uit bij deze website die ik vergeten was. :)

https://meettechniek.info/instruments/scope-probes.html

Groet,
Bram

Dank jullie voor de goede uitleg .
ik weet even niet waar dit dan voor gebruikt wordt 40K points en of dat hoger mag zijn als ik wat zal opnemen of dat dit geheugen is, dan blijf ik de ,40K points gebruiken, maar mischien zitten er meer snufjes bij zoals de taal of functies.

Maar als het mijn scoop zal laten vast lopen ,of erger iets stuk maakt zodat deze zich niet meer laat updaten straks
Kan ik het beter laten, het was een vraag of dat kon of iemand met dezelfde scoop ook geprobeerd had

Dank jullie voor de goede informatie
Mischien eens over een paar jaar een andere bij kopen
Die heel hoog kan, maar nu zal ik het even er mee moeten doen

Even een nieuwe update deze link laat een update zien

http://hantek.com/download?key=zxgj&sid=3&pid=0&word=

Je moet op rechts kijken van boven naar beneden 4de blok hantek DSO5202P als ik deze download en op een memory stick zet zegt hij dat de update niet voor mijn scoop is raar het zou de goede moeten zijn.

Dit staat er Firmware-Update fehler 0XFE
Geine Udate Dateien auf usb - geräte erkannt!

Mvg demon

? formattering gebruikte stick....

Je moet die RAR file wel uitpakken met bvb 7-Zip en dan de inhoud in de root van je USB stick kopieren.

Ja alles is uitgepakt met winrar naar een usb stick waar ik ook beelden van de scoop op zet , maar hij laat gewoon zien dat hij niet de juiste firmware zou hebben, ik snap het ook niet meer

FAT32 werkt bijna altijd. (ExFAT niet altijd)

Op 6 november 2021 19:23:04 schreef Demon:
Ja alles is uitgepakt met winrar naar een usb stick waar ik ook beelden van de scoop op zet , maar hij laat gewoon zien dat hij niet de juiste firmware zou hebben, ik snap het ook niet meer

Dus je hebt nu het volgende bestand (1486kb) op de USB stick staan?

dso5kp_func_dso5202p20210225.up

Dan in het scope menu de firmware update starten en eventueel bladeren naar de usb stick.

Heb je het zo ongeveer gedaan?

En geeft de scope dan aan dat deze firmware-update niet voor hem (dit type model/scope) bestemd is?

Een eindje terug in dit draadje vroeg ik of de letter achter het typenummer wel kloppen in je startpost, of de P niet een B moet zijn.
Er is namelijk een B, P, BM en BMV uitvoering.
Het echte type nummer kan je vaak vinden in het scopemenu onder info (utility) of zo.

Staat de koppeling niet op AC IPV DC??

Dank voor de reactie
ja heb de goede zoals ik geschreven heb, in een van de laatste meldingen, ik heb inderdaad de juiste gedownload DSO 5202P deze staat ook zo in de gedownloade fw
---------------------------------------------------------------------
Wat bedoeld u met Staat de koppeling niet op AC IPV DC?? U bedoeld de gelijkspanning voor de blokgolf had hem op dc staan.
---------------------------------------------------------------------

Ik heb deze nu op duitse versie staan niet engels,maar als ik op de update knop druk vraag hij om te bevestigen met F5 niet met F6 en als ik wil afbreken op F2 drukken .

Hij vraag vraag de usb stick met FW , deze duw ik aan de voorzijde in mijn scoop, en dan druk ik op F5 en dan gaat het mis krijg de melding die ik vooraf al geschreven hebt

Verder kan ik hem niet updaten
Ik heb dus de goede fw gedownload niet met de B maar de juiste met de P, en de stick is ok en de fw zou dat ook moeten zijn
Ergens klopt er iets niet.

Ik heb hem al een paar keer opnieuw aan en uit gezet tussen de update en dan krijg ik de fout melding, en dan uitzetten, en weer opnieuw gedaan, ik had op de scoop de aantal opstarts staan op 8x nu zijn het er al 18x dus de scoop houd ook nog bij hoeveel keer ik hem aan en uit gezet heb, ik snap daar niet de bedoeling van, beter was het geweest de aantal uren dat hij aan stond te registreren.

Maar goed het werk niet ik heb alles al beschreven bij de aantal laatste berichten va mij.

Maar er is iets dat niet wil werken
Mischien wel iets met mijn scoop zelf, er zijn geen andere versies van een andere gestart of geüpdate naar de scoop
Ik weet het dus ook niet meer ,mischien dat hun de verkeerde erop hebben gezet kan zijn ,maar lijkt mij raar dat ze dit dan niet weten

Mvg Demon

Op 6 november 2021 21:42:56 schreef Demon:
Hij vraag vraag de usb stick met FW , deze duw ik aan de voorzijde in mijn scoop, en dan druk ik op F5 en dan gaat het mis krijg de melding die ik vooraf al geschreven hebt

Verder kan ik hem niet updaten
Ik heb dus de goede fw gedownload niet met de B maar de juiste met de P, en de stick is ok en de fw zou dat ook moeten zijn
Ergens klopt er iets niet.

ik kan er ook geen fouten aan ontdekken. Check nog ff of de stick wel op FAT32 staat, anders wordt het emailen met Hantek. :7
Zoals ook al eerder gevraagd: welke versie heb je nu? Die update van jou is kennelijk van 25-2-2021. Heb je dit jaar al eerder geupdate?

Schijnt dat je die fout krijgt als de Linuxversie van de scoop niet compatible is met de betreffende firmwareversie:
https://www.eediscuss.com/forum.php?mod=viewthread&tid=14805

Beste mensen het is mij gelukt.
Het lag inderdaad aan de usb stick, ik heb hem nu weer up to date

De firmware staat nu te zien op de foto's

Dank jullie allemaal voor de gedane moeite super
Of het beter is of dat het slechter is met de update weet ik niet ,maar er zal best iets in veranderd zijn

Dank jullie allemaal
Mvg demon

Volgens mij is het dezelfde versie welke foto is van na de update?

Die blauwe, daar staat een later tijddatumstempel op!

Dacht ik ook maar het is nog steeds V 3.40.0

Upgrade count staat ook nog steeds op 0.

Die 3.40 is de Linux versie, 210225 de firmware versie. (25-02-2021)

Op 7 november 2021 19:36:48 schreef Hubie:
Upgrade count staat ook nog steeds op 0.

Gelukkig maar want een update is geen upgrade.

Als je vermoed dat er iets met je scoop niet klopt.

Doe dan een aantal metingen met verschillende probes en met verschillende ingangen van je oscilloscoop.