Opdracht: Soldeer vraagje

Hi! Via Budgetronics kwam ik op jullie forum terecht.

Wij hebben 2 arduino's gelinkt aan twee zwaailichtjes en aangesloten op de Wifi. Zodra men 1 zwaailicht indrukt, gaan beide af. Dit werkte.

Het idee is zo'n bel op kantoor waar aan wordt getrokken bij een succesje en iedereen het dan hoort. Vanwege COVID zaten we te denken aan een thuis-oplossing. Begonnen als grapje, maar vinden het nu toch wel erg leuk.

Alleen lopen we vast op het netjes solderen ervan en wij zoeken graag iemand dit kan doen. Wij hebben toegang tot een 3D printer maar idealiter zoeken we ook nog iemand die er een 3D behuizing bij kan maken en het allemaal kan samenvoegen.

Uiteraard allemaal tegen vergoeding. Geen idee hoeveel zoiets zou kosten, maar horen het graag.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Je wil dus dat het plaatsonafhankelijk gaat werken? Dan ga je moeten kiezen voor MQTT en daar alle controllers naar laten 'kijken'. Als het maar 1 uitgang moet zijn en 1 ingang per locatie, dan lijkt een ESP8266 Wemos D1 mini pro bordje een betere keuze. Klein, goedkoop en WiFi reeds aan boord.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Thanks Buckfast_beekeeper! Daar was ik nog niet mee bekend, scheelt toch nog wel behoorlijk met de versie die wij nu hebben qua prijs.

Uiteindelijk willen we er 14 maken in totaal.

Stijnos

Golden Member

Stuur me even ene berichtje, ik kan je wellicht wel helpen. Je hebt zelf geen e-mail adres in je profiel

Dank je wel Stijn. Ik heb je een email gestuurd.

*Apart, ik had mijn email ingevuld en op zichtbaar gezet. Zal even checken weer.

Jorge, het werkt nu wel. Hij is zichtbaar.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Op 15 december 2021 18:11:19 schreef SpaPaars:
.........................

Uiteraard allemaal tegen vergoeding. Geen idee hoeveel zoiets zou kosten, maar horen het graag.

Krijgen wij dan ook het diploma?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Stijnos

Golden Member

Geen mail gezien, maar heb jou maar even gemaild :)

Yes thanks, ontvangen en gereageerd :)

Stijnos

Golden Member

wat begint als een "soldeer vraagje" werd toch eigenlijk het uitwerken van een concept tot een product :)
Zie hier wat aditionele ontworpen elektronica om deze bestaande drukknoppen met zwaailicht tot iot knop om te dopen met licht en geluids module.
Ook een mooie perfect onderpassende behuizing 3d ontworpen en geprint.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl