Op 18 januari 2022 12:39:16 schreef Roland11:
[...]
- He, goede suggestie! Ik ga zo'n omzettertje bestellen, iets als dit https://www.onlinekabelshop.nl/digitaal-naar-analoog-audio-converter-d… moet dan volgens mij goed zijn. Die coax kabels voor digitaal zijn toch gewoon dezelfde kabels als we voor analoge audio gebruiken, toch?
- Als ik dan wel signaal heb (digitale output), kan ik wel aannemen dat IC1 (SSA7720, digital filter) ok is. En dan is de verdachte IC9 (TDA1541, D/A converter).
- Je kunt niets instellen op het apparaat, dus denk (en hoop) dat beide uitgangen dus altijd actief zijn.
- Er is geen koptelefoonuitgang en ook geen volumeregeling op de CD-speler.Ik meld me weer als ik weet of de digitale output werkt.
Bedankt iedereen voor de reacties!
P.S. Elke PC heeft ook een 'SPDIF' connector, zou je daar die digitale output van de CD-speler in kunnen pluggen?
S/PDIF over koper moet officieel 75 Ohm zijn, maar in de praktijk werkt een standaard tulpkabel eigenlijk altijd wel, tenzij het een hele lange lengte betreft.
De S/PDIF aansluiting op een pc is ook een uitgang, dus daar kan je de cd-speler niet op aansluiten.