Ik heb net een defecte Beogram CD 3500, echt een oud beestje!
Hij herkent cd's (geeft het aantal nummers op de cd correct aan) en gaat ook gewoon draaien. Ik neem aan dat hij gewoon speelt, want na een paar minuten gaat hij naar nummer 2, en naar nummer 3 etc.
Maar er komt geen geluid uit het apparaat (analoge uitgang), alleen maar ruis...
Op Elektrotanya vond ik e.e.a. aan schema's: https://elektrotanya.com/bang-olufsen_beogram_cd4500_type_5171_5172_51…
Er is geen zichtbare schade aan de elektronica, alleen is de print wat donker gekleurd bij de voeding (omgeving gelijkrichter D7/D9/D20/D21, schema p.12), maar dat mag ook wel na al die jaren. Ook is de +13V en +5V aanwezig.
Ergens op de decoder print zal iets mis gaan lijkt me. Overigens kan ik niet checken of er signaal op de digitale uitgang komt, ik heb geen versterker met digitale ingang.
Ik zie ook nog ergens een 'mute from power supply' (transistoren TR28 en TR 29, om inschakelploffen te voorkomen?). Ik denk dat ik deze twee transistoren er wel even uit kan halen om dit als oorzaak uit te sluiten?
Ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben.
(ik heb overigens geen scoop, alleen een multimeter en wat andere meters).