Ik heb een Philips TV 28pw8505/12 en het gebeurt soms dat na inschakelen het geluid het wel doet maar het beeld heel laat, als het langduurt (ca 30 sec) dan is de groene vrijwel verdwenen na enige tijd komt deze weer terug en blijft hij gewoon functioneren.
Allerlei stekker verbindingen en solderingen gecontroleerd, heeft er iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
klop eens voorzichtig op de hals van de beeldbuis als het groen weg is en kijk wat er gebeurt.
Doe dit ook als het groen er weer is.
dit is voornamelijk bij beeldbuizen met ..ESF.. in het typenummer.
Tikken op de hal heeft geen resultaat, waar ik ook tik op de print er gebeurt niets.
En er staat inderdaad ESF op de buis, is dit een probleem buis?
Op 16 november 2004 19:39:42 schreef ppanter:
Tikken op de hals heeft geen resultaat, waar ik ook tik op de print er gebeurt niets.
En er staat inderdaad ESF op de buis, is dit een probleem buis?
klopt als een buis eehh.. bus, de ..ESF.. serie beeldbuizen van philips staan erom bekend dat ze nogal eens uitvallen, en jouw probleem klinkt naar een beeldbuisprobleem. Uitsluiten kan alleen met een beeldbuistester, dus een handelaar opzoeken die zo'n apparaat heeft en het kan controleren voor je. Vermoedelijk heb je (het begin van) een gloeidraad-kathode-sluiting in het groene kanon.
Daar is helaas niets tegen te beginnen, en je zult de buis moeten (laten) uitwisselen. Als het toestel niet te oud is is er van Philips een coulanceregeling, weet de handelaar (als het goed is) meer over.