@ijzerhersteller : bedankt maar ik ben helaas blijkbaar al te laat. Melding : "Deze advertentie is helaas verlopen" op marktplaats. Grtz
Daar heb je wat mij betreft weinig aan gemist: het betrof een tweedehands BM869s voor €175. Scheelt je een paar tientjes, maar niet genoeg om het echt een goede deal te maken. Als er maar één zekering uit ligt ben je al bijna duurder uit dan met een nieuwe.
De meter staat weer op MP.
Voor €34.- meer heb je een splinter nieuwe.
Ik heb deze meter ook.
Ik zou voor zekerheid gaan en een nieuwe kopen.
Of de prijs moet interesant zijn.
@ Kruimel & winands : zoals ik reeds eerder schreef ben ik ook voorstander om nieuw te kopen. Het enige wat ik in occasie koop is mijn auto MAAR ik koop hem altijd bij een dealer omdat ik dan recht heb op een jaar garantie. Je betaald dan meestal een ietsie pietsie meer dan als je bij een particulier koopt maar je hebt dan toch de zekerheid van kosteloze herstelling als er binnen de garantieperiode iets stuk gaat. Grtz
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Het is officieel, de BM869S kan kapot. Alle 4 de weerstanden en 1 ptc gefrituurd. Ik weet niet wanneer het is gebeurd. Ik merkte het de volgende dag pas toen ik hem weer wilde gebruiken.
Ter verdediging, ik was bezig met een 40 kHz 4kV voeding. Hij levert genoeg power om een 11W 12 ohm serie weerstand naar de uitgang in de fik te zetten (echt met vlammen) Hij kreeg het voor elkaar om op de display van een andere meter aangesloten op een 40kV probe rare dingen te laten zien, mijn scoop aangesloten via een 40kV scoopprobe op tilt te laten gaan en nog wat meer enge dingen. Ik moet nog testen of de meter nog werkt voor ik onderdelen bestel. Ik denk het wel. De protectie stroom opwaards was nog heel en display werkt nog. Er komt alleen niets meer binnen. Gelukkig is dit niet mijn enige DMM.
Dit is een geval van "wounded in action" 
Maar wees gerust, ik heb eens een 4-20mA calibrator opgeblazen, aangesloten op draden waar netspanning op stond.... 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat moet spannend zijn geweest, jij nog ok? 
Met een beetje geluk is die PTC nu open in plaats van kortgesloten. Er zitten ook nog twee transistortjes naar massa die hun beste tijd dan ook wel hebben gehad.
Die weerstanden schijnen wel speciale hoogspanningsweerstanden te zijn, een soort composietweerstanden die je niet meer overal vindt.
Hoi allen
Twee dagen na de bestelling bij Eleshop is de Owon deftig verpakt bij mij afgeleverd geweest. Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om hem te testen. Ik ben namelijk aan het "kauwen" op de moeilijke herstelling van een infinity basversterker (heb het hier al op het forum "gesmeten" onder audio en misschien kan iemand mij tips geven waar ik moet zoeken). Ik heb uiteraard wel al alles uitgepakt (zie foto). Het is allemaal best wel klein en licht maar dat is niet erg. De meetresultaten zijn veel belangrijker. Van zodra ik het toestel gebruikt heb zal ik mijn bevindingen mededelen. Grtz Chris