Op mijn werk hebben we een probleem.
Een magnetic pick-up (toeren sensor) faalt als de diesel en omgeving warm worden.
Na afkoelen werkt het weer prima.
Temperatuur is op de pick-up geschat 70 graden maximaal..
Iemand enig idee van de oorzaak?
Ik denk een slechte las van draad naar spoel eigenlijk...
Ook ooit bij een opeltje gehad viel elke keer uit en na tijdje kon ik hem weer starten.
Heb om te controleren of het de sensor was deze in de oven gelegd en met ohmmeter (buiten de oven) op een bepaald moment open loop.
Na afkoelen weer gesloten.
Gr.F_S
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Dat is iets wat veelvuldig voorkomt. Bij zowel een inductieve als een hall sensor.
Bij de laatste is soms logischer vanwege de electronica die er inzit. Inductieve geval zal wel iets van een draadbreuk zijn. Toevallig een hybride Mercedes staan waarvan de vliegwiel sensor stuk is. Deze meet de stand van de vliegwielstarter met sine/cosine uitgang en 1 uitgang doet niks meer.
Bekend probleem, spoel wordt warm, sluit kort, dat heft zich weer op als die afkoelt.
Terugbrengen als defect, en nieuwe halen.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Henk, 
Heeft het spoeltje een kern?
Die kan bij hogere temperaturen zijn gewenste eigenschappen verliezen!
Groet,
Bram
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Spoeltje opwarmen terwijl hij aan een LCR meter hangt. Als de zelfinductie verloopt wordt de kern te warm. En als het een draadbreuk is dan kom je er zo ook achter.
Op 24 maart 2022 22:36:50 schreef High met Henk:
Ding is nieuw...
Ding kan nog steeds kapot zijn.