Besten,
Voor een project werk ik met een Jetson Nano (een soort Arduino bordje), webcam, openmanipulator x en een turtleBot Waffle pi. Hierin heeft een 10A zekering het niet gered. En ik snap eigenlijk niet heel goed waarom. Waar komt die piekstroom vandaan? De Jetson vraagt namelijk een stroom van 2A en de rest is ook allemaal niet zo heel veel.
De Jetson hangt aan een voeding van ongeveer 12V DC. Verder worden alle componenten aangesloten op de Jetson zelf. Wat kan deze piekstroom veroorzaken en hoe voorkom ik dat dit weer gebeurt?
Mvg Roy
Alle verbruikers zouden via een zekering moeten zitten, dit is trouwens een goede gewoonte.Het kan ook dat het programma iets tegelijk naar massa en voeding schakelt, dan krijg je dus sluiting. Ook kan het controllerbordje in sluiting liggen.
Ja zijn ze ook wel. Op de Jetson na zijn het allemaal componenten die een paar mA verbruiken. Zou volgens mij zat moeten kunnen. Maar dan is er idd waarschijnlijk ergens kortsluiting geweest. Kan ik weer een mooi stukje schrijven in het verslag.
Voor de zekerheid deze vraag: gaat het opladen van een eventueel aanwezige accu ook via die zekering?
[Bericht gewijzigd door Brightnoise op (20%)]
zitten er bufferelco's in de Jetson? kan bij aansluiten een weliswaar korte maar hevige piekstroom geven.. hangt ook af van de zekering, of die dat al of niet aankan.'snelle SMD zekeringen zijn op enkele msec door).
maak eens een foto van je opstelling, altijd handig om mee te kijken