Ik zie dat je ook gepost hebt op diyaudio. Wat ze daar aanraden, doe dat niet.
Schuur NOOIT aansluitpinnen. Dan duw je namelijk de oxides in het koper en maak je het nog slechter.
Als het flux is als bescherming kun je het gewoon solderen. En flux is ook op te lossen, soms in alcohol of IPA, soms zelfs in water.
Beter is het chemisch verwijderen, Eventueel heel voorzichtig eraf halen, maar dat is wat anders dan van de oppervlakte een brei te maken met schuurkorrels er nog in ook.
Wat je kunt doen als ze geoxideerd zijn is:
- Ze dippen in een agressieve watergedragen flux (ik heb wel staan als je wat nodig hebt)
- Paar seconden wachten zodat het inwerkt.
- Dan in een solderpot vertinnen (desnoods snel genoeg met een soldeerbout)
- Even laten afkoelen zodat de temperatuurschok niet groot is
- Dan goed naspoelen met warm water zodat die flux weg is
Als het hars is, geen probleem, gewoon solderen. Eventueel oplossen in IPA.
Maar ik zie nog iets anders:
De draden zijn tegen het lichaam van de condensator aan gebogen. Dat zondigt tegen alle regels. Het koper in het component strekt en de hechting aan het kuststof laat los waardoor hij niet meer vochtdicht is. Je kunt zelfs op je foto's zien dat het gat rond de aansluitdraden wat open is. Zijn dit echt wel nieuwe of gebruikte?
Als dit nieuwe zijn heb ik sterke twijfels over de fabrikant. Componenten moet je altijd buigen met een tool waardoor je de draden tot een paar mm van de behuizing rechthoudt. Een tangetje of pincet voldoet al. Nooit interne stress in een component aanbrengen door tegen de behuizing te buigen!
En als je meer wil weten of en wanneer condensatoren vervormen, daar is best wel wat over te schrijven. Maak dan maar een nieuw draadje dan schrijf ik wel wat zonder bashen.