Ok, dan gaan dan eerst dat onderzoek doen.
Ik las hier ook dat de veiligheidskeuring de afgelopen 10 jaar veel strenger is geworden.
En GJ_, we laten het natuurlijk niet afhangen van wat meningen van het (overigens goede) C.O. forum, maar er kunnen soms pareltjes van opmerkingen tussen zitten.
HmH: je bijdrage wordt wel gewaardeerd, alleen kan ik er weinig mee.
Zoals eerder door mij vermeld, de prijsconcurrentie is enorm tussen de concurrenten.
De Chinezen zijn goedkoper, maar de kwaliteit is dan ook minder en klanten komen vaak na een paar jaar terug.
En de meeste concurrenten hebben ook PCB, die doen dat ook niet voor niets.
En obsolete onderdelen?
Dat ligt eraan, ja, als je exotische componenten in je circuit gaat zetten heb je daar inderdaad kans op.
Onze huidige besturing is bijna 25 jaar oud en daar begint nu (pas) componenten uitval te komen.
De reden dus dat we naar een nieuwe moeten.
25 jaar, kom daar eens om in PLC land
Maar er zijn hier de afgelopen jaren bij ons al meerdere mensen (zoals stagelopers en detacheerders) enthousiast begonnen met het idee: dat varkentje gaan we wel even wassen met behulp van een PLC en aanverwante zaken.
Blijkt de besturing toch meer te moeten kunnen dan simpel een wals te laten draaien.
En ze keren allemaal op hun schreden terug om maar 1 ding: het wordt onbetaalbaar...
Maar goed, ik zal over een tijdje laten weten hoe dit af is gelopen.
Bedankt voor de inzet en reacties van iedereen.
Het wordt zeer zeker gewaardeerd.