display geeft halve cijfer aan op display.
de eerste nul is ok maar de tweede maar voor de helft.
Wat kan er mis zijn?
heb display verwarmt maar mocht niet baten.
groeten
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Als er een zebrastrip in zit dan kun je die eens schoonmaken met IPA. Als het een opgelijmde bandkabel is kun je hem door verhitten soms weer goed krijgen. Maar dat is een heel link karwijtje.
Wat bedoel je met display verwarmen ?
hoi ja heb een zebra stripje van rubber die tegen het displayglaasje gedrukt wordt door de printplaat.
kan het ook gereinigd worden met kontaktspray?
had het displayglaasje verwarmt met een föhn zou kunnen helpen maar helaas.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Nee, zou ik niet doen. IPA is voor de meeste strips veilig. Verhitten lijkt me zinloos en eerder de snelste manier om het ding te mollen.
hoi Fred
nog even een vraagje hoe noem je zo'n display?
er is geen kontaktje of flexibele printplaatje,maar een rubbertje die kontakt maakt.
groetjes
fred101
Golden Member
LCD display, die strip bestaat uit geleidend (zwart) materiaal en doorzichtig isolerend materiaal. Op het glas van de display zitten geleidende sporen (je kunt ze zien als je goed kijkt). Schoonmaken van strip en display en aan de pcb kant, verbetert het contact. Dit levert vaak verbetering maar niet altijd. Ik denk dat er ook een stukje verlies van elasticiteit en dus contact druk een rol speelt.