Tja, hoe noem je zoiets.

Ik wil een kabelboom voor een brommer klussen.
Alle materialen kan ik bij Rick Donkers vinden en bestellen, maar de mantel? niet.

Krimpkous of draadsleeve.

Edit:
https://www.rdae.nl/montagemateriaal/doorvoermateriaal-draden/

Zie ook hieronder

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (65%)]

Neem een stuk kabel voor aanhanger verlichting, daar zitten al die kleuren ook in.

Als ik zoek op ali dan heet het daar cable sleeve

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20220…

Je kan er ook krimpkous voor gebruiken maar het dan niet krimpen. Vroeger deed ik dat gewoon compleet in zwarte PVC tape, maar dat is weer onhandig als je iets moet veranderen.

Dat is snel!
Het is inderdaad wat ik nodig heb om een fatsoenlijke draadboom te klussen.
_/-\o_

Ik ben zelf wel dan van spiral wrap; als je ergens bij moet is dat heel gemakkelijk, en extra draad erbij past altijd omdat het geen vaste buitendiameter heeft, en een ingebonden kabelboom is stug zodat hij op zijn plaats blijft een onderling niet schuurt.

En de draadboom niet laten slingeren op een brommert, dan trilt die op den duur kapot. Draadbomen in een F16 werden om de 10cm vastgezet en als jij dat ook doet zit het wel goed (vast).

Heb jij een brommer die zo snel gaat als een F16? ;)
Maar er is idd iets voor te zeggen, zorg dat het niet kan knikken of schuren.

In de 19e eeuw waren mensen die dachten dat je van snelheid kapot ging. Die durfden niet op een trein te stappen omdat die sneller ging dan goed voor je was. Er is een foto/tekening van een groep mensen met belachelijke kussens voor en achter gebonden voor hun "reis".

"Falling from great heights doesn't kill you. It is the sudden stop at the end that does it."

Zo ook met trillingen op kabelbomen. Dat een F16 sneller gaat dan de brommer maakt niet veel uit. Het zou zomaar kunnen dat in een F16 op enige afstand van de motoren het trillen minder erg is dan op een brommer. (waar "enige afstand van de motor" niet bestaat).

Op 9 juni 2022 06:44:44 schreef mel:
Heb jij een brommer die zo snel gaat als een F16? ;)
Maar er is idd iets voor te zeggen, zorg dat het niet kan knikken of schuren.

F16's staan het grootste deel van de tijd stil, dus zo moeilijk is het niet.

En de draadboom niet laten slingeren op een brommert, dan trilt die op den duur kapot. Draadbomen in een F-16 werden om de 10cm vastgezet en als jij dat ook doet zit het wel goed (vast).

En toch had de eerste generatie F16 nog last van "Cable shaving" en later problemen agv het verharden van de isolatie.

https://d2wwvh76f5odon.cloudfront.net/lectromec-wp/wp-content/uploads/…

F16's staan het grootste deel van de tijd stil

Die brommer ook :)

Maar goed, het blijft een iets om goed op te letten bij zaken die 'bewegen' (en trillen is ook bewegen) want het gaat sneller dan je denkt.

Dan ben jij vast geen nozem geweest :P

Op 9 juni 2022 08:10:11 schreef bprosman:
[...]
En toch had de eerste generatie F16 nog last van "Cable shaving" en later problemen agv het verharden van de isolatie.

Een F16 heeft dan weer een hele grote onderhoudsploeg nodig een brommer gelukkig niet :).

Heb jij een brommer die zo snel gaat als een F16?

Toch als ik even bij familie op bezoek wil gaan in de buurt dan ben er daar een stuk sneller met een brommer.

[Bericht gewijzigd door benleentje op (22%)]

Op 9 juni 2022 07:37:32 schreef Gerard*:
[...]
F16's staan het grootste deel van de tijd stil, dus zo moeilijk is het niet.

Dat zal je verbazen er was daarnet nog een alert waarbij 2 USA F16's en 2 Roemeense F16's betrokken waren.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/onge%C3%AFdentificeerd-kle…

Op Volkel staan er nog een paar, meen ik. Leeuwarden is over op de F35 en straks komen de MQ-9 Reaper drones erbij waarmee nu op de Antillen ervaring wordt opgedaan. Die kabelbescherming op de foto lijkt mij PVC of iets dergelijks. Beter is een aramide vezel waar ook scherfvesten enzo van worden gemaakt. En, lekker on-topic, de bekende gele conussen van Bowers & Wilkins!

Op 9 juni 2022 09:02:52 schreef Tidak Ada:
Dan ben jij vast geen nozem geweest :P

Dat heet Brozem.. ;)