Senseo op half vermogen voor camping

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 15 augustus 2022 11:48:33 schreef Arco:
Ik ben vroeger voor mijn werk anderhalve maand in een caravan op een camping 'vastgehouden'... :)

Dat was zo'n dramatisch slechte ervaring dat ik daarna nooit meer op een camping ben geweest...
Dat je bijv. de doucheruimte moest delen met een paar miljoen insecten in alle soorten en maten was niet echt voor herhaling vatbaar...
(je kon niet eens je stuk zeep neerleggen, er was geen plaats waar geen insecten zaten...)

Zou je dan wel aarden in deze doucheruimte van 9m²?

Wordt 2x daags gekuist.

Op 15 augustus 2022 13:58:44 schreef bprosman:
Voordeel van "maar 3A" is wel dat ze het (de stroom ) niet berekenen. Overigens, ik weet niet of het standaard is in Duitsland maar heb ook daar de stroom een paar keer niet hoeven betalen "om medische redenen".
En airco op een camping ? :) :)
Ik ga niet naar een warm land om voor de airco te zitten, dan blijf ik wel thuis en heb ik 3 fasen.
Bovendien slaap ik in een tent en is 's-nachts in de bergen een dekbed geen overbodige luxe.
Koelbox (compressor) was voorgaande jaren een luxe, nu een must (insuline/cpap). Voor de drank hoef ik het niet te doen. In de kampwinkel hebben ze dranken gekoeld voor prijzen waar ik zelf niet voor ga lopen slepen. En inderdaad voor wat vleeswaren.
En water koken , ik weet dat ik hier op een elektroforum zit maar dat kan ook op een busje gas ;).

5kWh/dag in de prijs begrepen. Daar doe je wat mee. Is er sinds dit jaar. Airco's en elektrische (hybride) wagens hebben daarvoor gezorgd. Blijkbaar begon het verbruik het redelijke ver te overstijgen. Er zijn trouwens 4 laadpunten op de camping.

Die airco, ik kan me er meer en meer bij voorstellen. Je gaat niet naar Oostenrijk voor de warmte. Als het 's avonds om 23h nog 26°C is buiten en 29°C in de caravan, met open ramen, dan is het niet echt aangenaam. >2 weken niet onder de (echte)dons geslapen. 's Nachts zakte de temperatuur niet onder 20°C.

Kleine gasbusjes zijn veel duurder dan de elektrische stroom. Camping gas is ook duur en zowat van de aardbol verdwenen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 15 augustus 2022 11:28:51 schreef buckfast_beekeeper:
De laatste 30 jaar niet meer op een camping gestaan waar je geen 16A kreeg.

Tja, ik stond vorige maand nog op een camping waar je geeneens stromend water had, laat staan elektriciteit.

Toegegeven, dat was midden in een natuurgebied zo groot als Vlaanderen.

bprosman

Golden Member

@Buckfast, iets zegt me dat jij niet aan een Italiaans meer staat voor 15.50 / nacht. ;)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik kies juist de plekken zonder stroom. Goedkoper en vaak mooier gelegen.

Maar goed, het scheelt nogal of je met een VW T4 busje aankomt of met een dikke Morelo

Stroombehoefte groeit, steeds meer mensen hebben een compressorkoelkast en electrische fietsen.

Zelf sta ik eigenlijk altijd offgrid, maar goed, met 460Ah aan lithium heb ik de accu nog niet leeggekregen

Laatst nog een grote camper geupgraded, dat was een ding van 10m lang. Die wou in zn garage de wasmachine offgrid kunnen gebruiken. Daar zit nu ook een 3kW multiplus in...

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 15 augustus 2022 14:25:45 schreef bprosman:
@Buckfast, iets zegt me dat jij niet aan een Italiaans meer staat voor 15.50 / nacht. ;)

>180m² (neen geen vergissing) 16A, water en riool naast de staanplaats hoogseizoen 2 personen inclusief 49€. 14,5€ per volwassene extra. Was van 15/7 tot 18/8 volgeboekt.

Kijk ik dan eens naar een willekeurige camping aan het Gardameer. max 80m² 6A (16A + 6€) 2 personen 55€. 13€ per volwassene extra. Ga je dan richting Middellandse zee (regio Marina di Massa Carrara) of Adriatische kust (regio Lido Di Jesolo Cavallino) ga je waarschijnlijk nog dieper in de buidel moeten tasten. Zoek maar eens Camping Union Lido, het vroegere Camping NSU.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 15 augustus 2022 13:24:29 schreef buckfast_beekeeper:
Als je het cru stelt, thuis heb je ook geen elektriciteit nodig. ......... Koken kan op hout zoals vroeger.

Die tijd komt binnenkort terug, in elk geval voor het minder verdienende deel van 'onze bevolking'.

electronono

bprosman

Golden Member

Op 15 augustus 2022 15:33:07 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

>180m² (neen geen vergissing) 16A, water en riool naast de staanplaats hoogseizoen 2 personen inclusief 49€. 14,5€ per volwassene extra. Was van 15/7 tot 18/8 volgeboekt.

Kijk ik dan eens naar een willekeurige camping aan het Gardameer. max 80m² 6A (16A + 6€) 2 personen 55€. 13€ per volwassene extra. Ga je dan richting Middellandse zee (regio Marina di Massa Carrara) of Adriatische kust (regio Lido Di Jesolo Cavallino) ga je waarschijnlijk nog dieper in de buidel moeten tasten. Zoek maar eens Camping Union Lido, het vroegere Camping NSU.

Garda is me veel te touristisch, ik ga 's-morgens geen 20 min in de file staan om het dorp uit te komen, doe mij de kleinere (Idro / Ledro) meren maar. En voor die 55 Euro heb ik EN de camping EN 's-avonds gegeten in een van de restaurantjes en ook nog een paar biertjes op t terras. Ik betaal hier 3.50 Euro voor een fles Dreher (op het terras, 0.66 Liter).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

[off topic]55€ voor x? personen? Hoeveel m²?

Voor 27€ 1 persoon sta je er met tentje en 5kWh stroom. Voor 30€ sta je er met een grote tent. We gingen met 7 personen eten, hoofdgerecht, drank en nagerecht voor 180€. Een halve liter voor 4,5€.[/off topic]

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Met alle respect, maar tel ik nu 17 niet-Senseo elektronica reacties?

maartenbakker

Golden Member

Op 15 augustus 2022 22:55:27 schreef Leeuw van Recht:
Met alle respect, maar tel ik nu 17 niet-Senseo elektronica reacties?

Zonder respect of disrespect (het claimen van alle respect vind ik altijd respectloos overkomen, zelfs als het niet zo bedoeld is): ééntje daarvan valt in het bijzonder op. Hoeveel je er verder telt hangt denk ik ook af van de plaatsing van komma's, spaties en/of koppeltekens in je bovenstaande zin - die nu een beetje Engelse griep lijkt te hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 augustus 2022 22:55:27 schreef Leeuw van Recht:
Met alle respect, maar tel ik nu 17 niet-Senseo elektronica reacties?

Je straftijd is weer om en je gaat weer een wannabee-modje spelen?

Niet aan de orde, ik vroeg mij in alle respect en eerlijkheid naar concrete waarneming iets af. En je staat wel heel vlug klaar, typisch, en siert je niet...

Op 15 augustus 2022 23:28:54 schreef maartenbakker

Zonder respect of disrespect (het claimen van alle respect vind ik altijd respectloos overkomen, zelfs als het niet zo bedoeld is): ééntje daarvan valt in het bijzonder op.

Jouw menig, kom je als 'incrowd' beter mee weg dan ik als 'vermeende' nieuweling...Maar welke dan (ook als oprechte vraag)?

Hoeveel je er verder telt hangt denk ik ook af van de plaatsing van komma's, spaties en/of koppeltekens in je bovenstaande zin - die nu een beetje Engelse griep lijkt te hebben.

Tsja, daar was ik nu, gezien de overgevoeligheid van sommige personen nu echt niet mee bezig, dus een beetje bij de haren erbij gesleept, en niet ter zake doend!

De Engelse griep is gelukkig ook niet aan de orde, helaas wel erge hooikoorts aanvallen met rare en onverklaarbare dubbele hartsinus als gevolg. Die is dan weer wel heel harmonisch...

Bemerk, de recentste OT reacties zijn niet door mij aangemaakt maar door maartenbakker en ohm pi.

In een beschaafde dialoog meen ik daarop antwoord te mogen geven.

Op 15 augustus 2022 23:52:16 schreef Leeuw van Recht:
Niet aan de orde, ik vroeg mij in alle respect en eerlijkheid naar concrete waarneming iets af. En je staat wel heel vlug klaar, typisch, en siert je niet...

Het staat je vrij waarnemingen te verrichten, maar je resultaten posten is ook een off-topic post en eigenlijk niet boeiend.

Bemerk, de recentste OT reacties zijn niet door mij aangemaakt maar door maartenbakker en ohm pi.

Dit is ook een off-topic post, en dus heb ik van jou gewonnen ;)

Ik geef je, al is je reactie ook weer OT, beleefd en onderbouwd antwoord:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

-"Na het uitvoeren van testjes op deze vlakken en confrontatie met de uitslagen van deze tests, werd de deelnemers opnieuw gevraagd de eigen vaardigheden te evalueren. Hieruit kwam naar voren dat de competente groep een realistisch beeld van zichzelf had, terwijl de leden van de incompetente groep hun eigen kunnen nog steeds te hoog inschaalden. In vier experimenten, waarbij gevoel voor humor, kennis van de grammatica en logisch redeneren werden getest, zagen Dunning en Kruger dat deelnemers met een score in het laagste kwartiel hun eigen kunnen en hun testscores zwaar overschatten."-

Zo zie je maar weer. CO is een professioneel forum met allemaal erg slimme mensen die veel weten, op misschien een enkeling na en ik reken mezelf tot de slimme groep. :)
Oh, wat is het fijn om dom te zijn!

Op 15 augustus 2022 22:55:27 schreef Leeuw van Recht:
Met alle respect, maar tel ik nu 17 niet-Senseo elektronica reacties?

Nu zijn het er toch minstens 26

bprosman

Golden Member

Om het maar weer ontopic te trekken. HET bewijs dat een (camping) Senseo ook een Italiaanse regenbui weet te overleven, was m vergeten binnen te zetten.
Een Lenovo laptop adapter trouwens ook.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik denk dat de knopjes aan de voorkant de gevoeligste plaats zijn voor vocht, en dat is ook meteen de plaats waar je het gemakkelijkst wat overheen knoeit. In de praktijk gaat het jaren goed, dus het zal wel meevallen.

@Leeuw van Recht: ik zie een zeer korte toekomst voor je op dit forum in mijn zojuist opgepoetste kristallen bol. Je bent echt niet de eerste die met zo'n instelling hier komt, intussen hebben we genoeg data om statistiek op los te kunnen laten.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op dinsdag 16 augustus 2022 10:04:32 (16%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
bprosman

Golden Member

Ik denk dat de knopjes aan de voorkant de gevoeligste plaats zijn voor vocht, en dat is ook meteen de plaats waar je het gemakkelijkst wat overheen knoeit. In de praktijk gaat het jaren goed, dus het zal wel meevallen.

Zoals Ma Flodder zei over Opa : "Zet m maar in de zon dan kan hij drogen" :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Op 16 augustus 2022 00:06:06 schreef Leeuw van Recht:
[...]
In een beschaafde dialoog meen ik daarop antwoord te mogen geven.

Zo kun je alles rechtpraten wat krom is, waarschijnlijk denk je gezien je naam dat je dat kan (Dunning Kruger) maar voor de goede lezer blijft het een hoepel. Misschien elders, met dommer publiek dat er wel intrapt wel eens handig, maar in de kroeg (CO) is het een uitkotsbare houding. Zeker als blijkt dat je eigenlijk nooit iets vakinhoudelijks weet bij te dragen. Zelfs een wat langer bekende mopperpot die ook wel eens afdwaalt, toont meer vakkennis tussen metabetogen door.

Het kan natuurlijk ook dat je de nieuwe aprilgrap van HmH bent, in dat geval: well played.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Laatste waarschuwing voor LvR, ga zo door met trollen en je bent voorlopig niet meer welkom, een ban volgt dan zonder aankondiging.

https://www.circuitsonline.net/forum/faq
https://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 augustus 2022 20:10:11 (13%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 16 augustus 2022 20:08:49 schreef maartenbakker:
Het kan natuurlijk ook dat je de nieuwe aprilgrap van HmH bent, in dat geval: well played.

Stiekem ben ik nog steeds een beetje pissig over de "walking fridge" ;)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken