Op 23 oktober 2022 17:29:17 schreef nijhuisr:
[...]

Ik vergelijk klasse AB versterkers met 50Hz transformator hier. Bijvoorbeeld Sony TA-F417R 2 keer 60 watt op 8 Ohm en de KRK VXT6 heeft 60 en 30 (5) watt TDA's

De KRK Rokit 6, de voorloper van de VTX6, heeft ook 4700uF elko's met vergelijkbare vermogen specs.

Ik zie het probleem niet, maar als de OP 12000uF weet te vinden die ook passen is prima natuurlijk.

Ik zou zelf voor een beter merk gaan, ben wel fan van Nippon Chemi-con.
Op "no name" elko's wordt bijna alijd 105 graden vermeld, ik vind dat niet interessant want ik geloof er niet veel van.

De Rokit 6 is helemaal geen voorloper van vxt, deze laatste is de veel duurdere variant van de rokit.
Ik heb nu de elco's bij Sinuss besteld, de Chemi-com, Panasonic, Rubicon etc. Zijn praktisch nergens leverbaar. Bij sommigen 44 weken levertijd.

Op 23 oktober 2022 13:07:24 schreef klabam:
[...]

Eens, met uitzondering dat ik geen winsten maak.
Ik doe het uit hobby en voor mensen met een laag budget of wanneer de gevestigde reparatie centers er niet eens aan beginnen omdat het voor hun economisch niet verantwoord is.
Bij mij betalen ze alleen voor de parts en misschien een tientje voor verbruiksartikelen zoals soldeer, flux en slijtage.
Vooralsnog veel mensen blij gemaakt, en dat geeft voldoening.
Ik heb dit eens nagevraagd bij de belastingdienst. Is geen enkel probleem.

En als het een probleem zou zijn en je verdient er wel aan, kun je de winst invullen onder overige inkomsten in box 1.

Op 23 oktober 2022 17:32:48 schreef klabam:
[...]

De Rokit 6 is helemaal geen voorloper van vxt, deze laatste is de veel duurdere variant van de rokit.
Ik heb nu de elco's bij Sinuss besteld, de Chemi-com, Panasonic, Rubicon etc. Zijn praktisch nergens leverbaar. Bij sommigen 44 weken levertijd.

Ik zie het ook, het is een duurder variant met vergelijkbare vermogens.
Bizar dat ze die rommel elko's gebruiken.

Dat zou idd kunnen, maar ik hoef er niet aan te verdienen. Ik kan ook geen garanties afgeven wat ik ook altijd vermeld. Ik blijf een hobbyist en een leuk leerprocess in de electronica wat leuk en ontspannend werkt voor mij.
Thuis repareer ik ook als net zolang tot het echt niet meer rendabel is.

Als ik even Google mag je dit jaar 8700 euro belasting vrij bijverdienen, dat is wel flink als je wat reparaties doet per jaar, lijkt mij geen probleem. Maar we dwalen nu wel af.

Op 22 oktober 2022 02:12:26 schreef maartenbakker:
Zo'n hoge capaciteitsdichtheid verklaart ook dat de elco's snel stukgaan.

Mee eens, een grote capaciteitsdichtheid is wat mij betreft een rode vlag om (te) goedkope condensatoren te identificeren. Een paar V minder spanningsbestendigheid scheelt een hoop volume, want dat schaalt met het kwadraat van de spanningsbestendigheid, en ik zie best vaak dat als je een no-name elco moet vervangen het op één of andere manier nauwelijks mogelijk is om een gelijkwaardig exemplaar te vinden van een gerenommeerd merk. Die zorgen er namelijk voor dat hun elco's op die spanning daadwerkelijk de gegeven levensduur halen.

Op 23 oktober 2022 17:32:48 schreef klabam:

Bij TME vond ik wel iets passends van Nichicon: LLS1H123MELB. Is wel snap-in, geen idee of dat de bedoeling was.

Ja dat zou zeker passen, en is snap-in.

Heb de condensatoren binnen en natuurlijk passen ze niet...
Mijn vraag in deze, ik kan ze wel in de buurt plaatsen, kan het kwaad om draadbruggen naar de pcb te zetten?

Niet te dunne draadjes gebruiken, en de draden niet te lang, dan moet dat wel goed komen.

Het gaat om enkele cm, denk 5.
Heb nog zat 1,5 draad.