Ik heb een Qwic emoto 87, ca 23000 km gereden op de oude accu’s, gaat nog prima. Afgelopen week viel echter de gehele verlichting uit. Scooter rijdt nog als tevoren. Geen van de lampen werkt meer.
Wie weet raad, is het de Spanningsregelaar?
Hoor graag,
Abqwic
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Als alle verlichting het niet doet dan verwacht ik niet dat het een zekering probleem is. Ik neem aan dat dat verdeeld is over verschillende zekeringen. Maar daar kom je snel achter door meten.
Kijk welke kleuren in het koplamphuis/dashboard zitten en dan volg je die naar de accus. Meet dan voor en na connectors. Dan kom je vanzelf de zekeringen of losse connectors tegen. Heeft de verlichting een eigen accu ?
Op 28 oktober 2022 16:07:46 schreef Abqwic:
Dank je, maar van de werkplaatshandleiding wordt je niet wijzer.
Ik heb ook wat zitten lezen in de werkplaatshandleiding, raar dat ze daarin van geen zekeringen praten (schrijven). Dat zou je toch verwachten dat dit daar in staat.
Mijn inziens moeten daar toch ergens zekeringen zitten om de bedrading te beschermen.
Bedrading volgen zo goed en zo kwaad als het kan.
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Ik heb een vergelijkbare scooter (Qwic emoto 80 duo) en daar wordt alles geregeld door meerdere controllers op 1 hoofdzekering. Als deze uitvalt, draait ook de motor niet meer. Deze zit bij mij onder het zadel. De controller voor de motor zit bij mij voor het achter spatbord, in lijn met het zadel, maar is naar mijn idee niet voor de verlichting. Ik heb namelijk wel eens een controller bij de stuurinrichting zien zitten en onder het "rubberen matje", wat ook op de 87 zit, waar je je voeten op zet zit ook een ruimte voor elektronica (verlichting?). Mogelijk is het bij de 87 vergelijkbaar geproduceerd. En anders draden volgen zoals de anderen al aangeven. Ik heb de scooter niet in de buurt staan, dus ik kan het nu helaas niet verifiëren. Succes met de zoektocht!