fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
OK, ik ben een van de weinigen die (weinig) gebruik maakt van dit middel, maar toch:
[math]ln\Biggl[\lim_{z\to\infty}\biggl(1+\frac{1}{z}\biggr)^z\Biggr]+\bigl(\sin^2x+\cos^2x\bigr)=\sum_{n=0}^\infty\frac{\cosh y\sqrt{1-\tanh^2y}}{2^n}[/math]zou er uit moeten zien als
Het ziet er echter zó uit:
ln\biggl[\lim_{z\to\infty}\bigl(1+\frac{1}{z}\bigr)^z\biggr]+\bigl(\sin^2x+\cos^2x\bigr)=\sum_{n=0}^\infty\frac{\cosh y\sqrt{1-\tanh^2y}}{2^n}
Klaarblijkelijk wordt het argument \textstyle altijd toegepast...
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
@HmH: Dat is precies mijn punt.
Volgens de LaTex handleiding op Wikipedia zou het alleen met het argument \textstyle voor de \lim en \sum de tweede rendering moeten zijn.
Dat lim niet met een hoofdletter wordt geschreven vind ik niet zo erg...
@FET: Ik wilde hem eerst in de moppenhoek plaatsen...
Jeroen
Moderator
We gebruiken MathJax om de formules te renderen en geven een optie mee om de formules inline (dus in de tekstregel) te krijgen. Als ik die optie weghaal wordt het wel gerenderd zoals zou moeten. Alleen dan komt een formule wel altijd op een eigen regel.
Ik ga nog even nadenken wat we hiermee gaan doen.
fatbeard
Honourable Member
LaTex heeft daar display attributes voor:
display="inline"
display="block"
Misschien is daar iets mee te doen?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jeroen
Moderator
Op 2 november 2022 23:53:56 schreef fatbeard:
Misschien is daar iets mee te doen?
Dat zou wel een goede zijn, dan zouden we bijvoorbeeld [math="block"] kunnen toevoegen als oplossing voor jouw formule. Dan houden we het ook backwards compatible.
Jeroen
Moderator
ln\Biggl[\lim_{z\to\infty}\biggl(1+\frac{1}{z}\biggr)^z\Biggr]+\bigl(\sin^2x+\cos^2x\bigr)=\sum_{n=0}^\infty\frac{\cosh y\sqrt{1-\tanh^2y}}{2^n}
Tadaa! Deze weergave kan vanaf nu gekozen worden met [math="block"].
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard
Honourable Member
fatbeard
Honourable Member
Ik denk het wel, bekijk de eerste post nog even.
Let op de details...
En voor de luiaards:
Oud :
\ln\Biggl[\lim_{z\to\infty}\biggl(1+\frac{1}{z}\biggr)^z\Biggr]+\bigl(\sin^2x+\cos^2x\bigr)=\sum_{n=0}^\infty\frac{\cosh y\sqrt{1-\tanh^2y}}{2^n}
Nieuw:\ln\Biggl[\lim_{z\to\infty}\biggl(1+\frac{1}{z}\biggr)^z\Biggr]+\bigl(\sin^2x+\cos^2x\bigr)=\sum_{n=0}^\infty\frac{\cosh y\sqrt{1-\tanh^2y}}{2^n}
@aobp1 hieronder: ik was een \ vergeten. Gecorrigeerd.
Op 12 november 2022 09:30:30 schreef fatbeard:
En voor de luiaards:
...
Ik moest wel twee keer kijken voordat ik het verschil zag. Zouden luiaards ook slecht zijn in "zoek de verschillen"-puzzeltjes?
OT: Toch een leuke manier om "1" te schrijven in deze James Bond-formule. [/OT]
Zo goed ken ik de goniometrische functies ook niet. Ik weet dat sin2x + cos2x = 1 en daar houdt het bij mij op.
Op 2 november 2022 22:32:31 schreef Frederick E. Terman:
Ja, da's een een(-een)-tweetje.
Klonk!!
Het muntje valt. Weer wat geleerd.