microman
niet storen aub, ben al gestoord genoeg !
hey
Ik heb 2 knipperende leds en een oled aangesloten op de esp8266.
De leds knipperen en de oled vertoont alleen puntjes ipv "Hello world"
De leds knipperen wel niet regelmatig zoals het hoort, dus ik vermoed dat de esp steeds reset. Hij schrijft continue via usb ook info die ik via serieele monitor kan uitlezen. Gaat de esp constant in reset ?? De oled krijgt 3.3 volt via de esp pin..
Kan iemand mij op het goede spoor zetten ??
Thx stefan
Een lange delay() in de setup() lijkt niet handig, dan grijpt mogelijk de watchdog al in voordat de code in loop() terecht komt?
[edit]
Dat lijkt met wat zoeken wel strijdig met de getoonde cause 2.
[Bericht gewijzigd door Aart op (22%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Voeding uit een esp i/o pin gaat niet, da's veel te weinig. Gewoon 3.3v erop zetten.
I2C is niet de beste keuze voor grafische displays, het is vreselijk traag. (ik gebruik altijd de SPI versie)
paaltje73
Golden Member
Ik weet niet welk display je nu gebruikt maar probeer de SH1106 lib in plaats van de SSD1306 lib. Denk dat de verkeerde driver verzorgd wordt.
microman
Tja, al een hele dag zoeken en proberen. Je zou toch denken dat dit al 1000x eerder gedaan is. Zoveel tegenstrijdige info... Ik gebruik dus een LOLIN esp8266 nodemcu V3 en een 0.96 oled scherm met 4 aansluitingen.
gnd,
vcc 3.3v
scl = D1
sda = D2
D4 = het blauwe ledje op de print. Dit knippert om de twee seconden en dan is er ook een reset (volgens mij).
Het kan vlgns mij niet anders dan aan de software liggen. (ssd1306)
Ik ga de SH1106 dan maar eens proberen. I'll be back 
Vonkenpromotor
Golden Member
Ik heb hier nog wel een voorbeeld progje (arduino).
Is met een DHT11/22
Zitten misschien wat aanwijzingen voor je in.
Werkt met de Arduino omgeving. Zie arduino.cc.
ESP8266 wordt daar ook ondersteund. Let op 5v / 3.3v
microman
Hey Vonkenpromotor
Ik heb jouw programma ingegeven en DHT11/22 geinstalleerd. Maar ik krijg verschillende foutmeldingen.
Compilation error: request for member 'read' in 'DHT11', which is of non-class type 'const uint8_t' {aka 'const unsigned char'}
Ik had daarvoor met de ssd1306 nog wat testen gedaan. Als ik de voeding van mijn Oled afkoppel krijg ik geen ongewenste resets en loopt de main loop zoals het hoort. Dat zie ik aan mijn knipperende leds.
Als ik dan de oled 3.3 volt spanning geef vaan een labovoeding komen de resets en het flikkerende scherm terug.
Dus probleem met de voeding naar de oledis het zeker ook niet.
Dus de grote vraag is: WAT triggert de resets ??
microman
[SOLVED]
Vonkenpromotor. Ik heb een stukje van jouw file gekopieerd en in mijn file vervangen en het werkt:
#define SCREEN_WIDTH 128 // OLED display width, in pixels
#define SCREEN_HEIGHT 64 // OLED display height, in pixels
// Declaration for an SSD1306 display connected to I2C (SDA, SCL pins)
#define OLED_RESET -1 // Reset pin # (or -1 if sharing Arduino reset pin) was 4
Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, &Wire, OLED_RESET);
---------------------------------------------------------------------------
Vooral het "oled reset" gedeelte heeft het gedaan denk ik.
Bij mij stond er eerst : Adafruit_SSD1306 display -1; //
Ook om zogezegd de resetverbinding te annuleren.
Dus.... oude software... nieuwere software. Allemaal een beetje te verwarrend gemaakt.
Toch weeral lekker opgelost... Na 14 uur zoeken 
Groeten Microman
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Regel 1 van software debuggen:
Als het totaal niet werkt, maak je programma dan zo simpel mogelijk. Alle onnodige eruit, alleen hetgeen wat niet werkt laten staan.
-> in dit geval was het installeren van die dht lib dus een slecht plan. Het maakt het alleen maar ingewikkelder, je introduceert een nieuwe onzekerheid met mogelijk extra problemen. Je had bv gewoon een stukje tekst naar het display kunnen schrijven en verder niks.
Maar mooi dat het nu werkt, hopelijk snap je zelf ook waarom (ik volg het niet uit je post, maar goed).
Vonkenpromotor
Golden Member
@flipflop,
Was ook mijn idee, om een voorbeeld van een werkend programma te laten zien, de DHT hoeft er dus niet in.