Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
Ik heb vroeger enkele pic16f84 programmers gemaakt (1 uit elektuur en 2 van het internet) en die werkten, maar nu ik ze terug boven haalde en een pic wilde programmeren werkte dit niet meer.
Bij 2 van de 3 krijg ik altijd de foutmelding "programming failed at code address 0000h!"
De ander programmeert wel en leest dit ook terug, maar de ander 2 lezen hem als leeg.(ik gebruik IC-prog)
Weet iemand hoe dit komt.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Martijn Berntsen
pe4mb
heb je wel de goede compoort? en de kabel goed aangesloten?
ik heb dit probleem ook gehad met de progger van deze site, en dat kwam omdat ik de connector verkeerd had verbonven op de print.
Michaël
Martijn Berntsen
pe4mb
als je die 000h error hebt is het vaak dat je dat blablabl.SYS filetje moet downloaden van de ic-prog site en vervolgens iets aan je compabiliteit doen bij eigenschappen (van ic-prog). Ik zoek het wel uit wat het ookalweer precies was als jij even controleert of dit het probleem kan zijn.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op ma 12-08-2002 19:15:20 schreef Bernd:
als je die 000h error hebt is het vaak dat je dat blablabl.SYS filetje moet downloaden van de ic-prog site en vervolgens iets aan je compabiliteit doen bij eigenschappen (van ic-prog). Ik zoek het wel uit wat het ookalweer precies was als jij even controleert of dit het probleem kan zijn.
Maar zijn OS is nog hetzelfde. Als die nu Xp heeft en topen niet dan moet die dat doen.
Maar om te proberen, download de NT driver van www.ic-prog.net en selecteer die in de configuartie van ic-prog door te kiezen voor activeer NT/2000 driver.
En kies voor win2000 of win98 compabiliteit voor icprog.exe
bij mij was dat het geval en ik wete niet anders dat dat 000h error DAAR vandaan komt.. we zullen zien 
Confusion
There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't
Aangezien 1 programmer wel werkt lijkt het me geen software fout.
Controleer of de andere 2 programmers nog wel ok zijn.
Gebeurt mij ook wel eens. En dan blijkt er gewoon een draadje los te zitten of voedingsspanning vergeten aan te sluiten.
Een te lange kabel van programmer naar pc wil ook wel eens problemen geven
sille
Electronics is a fine hobby ;-) http://www.electro-online.be
Bastiaan
Op di 13-08-2002 16:26:47 schreef Bernd:
ik had hetzelfde als sille, maar weet iemand of mplab eigenlijk wel wil draaien op XP.
Ja MPLAB werkt perfect onder XP. Ik heb MPLAB 5.20 en die gaat goed. Welke versie heb je? er zijn namelijk ook andere versies (IDE enz.) en die werken misschien niet goed.
Als je het via deze link download zit je altijd goed.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Michaël
Nu werkt 1 programmer goed.
btw. ik gebruik geen spanningsbron, ik gebruik de spanning van de serie poort
Bastiaan
Ik heb ook het zelfde probleem, maar ik kan die NT driver in Win98 niet aanvinken in ic-prog, en ik heb ook geen compatibiliteit tabblad in mijn eigenschappen.
sytse
Euh......
Dit is al een best uit tipic die je nu beantwoord je kan dan beter een nieuw topic openen en verwijzen naar deze. maargoed.
Misschien kan je het niet aanvinken omdat je geen windows NT/2000 of XP hebt??
Bastiaan
Op 10 januari 2003 15:47:44 schreef Timendus:
Ik heb ook het zelfde probleem, maar ik kan die NT driver in Win98 niet aanvinken in ic-prog, en ik heb ook geen compatibiliteit tabblad in mijn eigenschappen.
Heb je de nieuwste versie van IC-prog?
En als je windows98 hebt hoef je geen NT driver te gebruiken en ook geen compatibiliteit.
Het probleem zit hem dus ergens anders in. Gebruik nog een keertje de search en kijk dan naar alle andere oplossingen. Meestal ligt het gewoon aan een fout printje. Of verkeerd aangesloten kabel, enz.
Op 10 januari 2003 15:58:47 schreef sytse:
Dit is al een best uit tipic die je nu beantwoord je kan dan beter een nieuw topic openen en verwijzen naar deze. maargoed.
Ach, hij heeft tenminste de zoeker gebruikt (iets wat vele vergeten te gebruiken) en het topic gaat precies over zijn probleem dus ik vind het wel goed hier. 
Dit is al een best uit tipic die je nu beantwoord je kan dan beter een nieuw topic openen en verwijzen naar deze. maargoed.Misschien kan je het niet aanvinken omdat je geen windows NT/2000 of XP hebt??
Daar heb je gelijk in, maar ik vond het er wel verband mee hebben.
Uiteraard kan ik niet aanvinken omdat ik geen WinXP/NT/2000 heb, maar wat moet ik dan wel doen, als ik de zelfde error heb?
Op 10 januari 2003 16:02:52 schreef Bastiaan:
Heb je de nieuwste versie van IC-prog?
En als je windows98 hebt hoef je geen NT driver te gebruiken en ook geen compatibiliteit.Het probleem zit hem dus ergens anders in. Gebruik nog een keertje de search en kijk dan naar alle andere oplossingen. Meestal ligt het gewoon aan een fout printje. Of verkeerd aangesloten kabel, enz.
Ik heb nu zo'n beetje elke versie van IC-prog geprobeerd. Ik zal de print nog eens goed nakijken, anders weet ik het ook niet meer.
Op 10 januari 2003 16:02:52 schreef Bastiaan:
Ach, hij heeft tenminste de zoeker gebruikt (iets wat vele vergeten te gebruiken) en het topic gaat precies over zijn probleem dus ik vind het wel goed hier.
Dank je... 
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op 13 augustus 2002 00:39:00 schreef Confusion:
En dan blijkt er gewoon een draadje los te zitten of voedingsspanning vergeten aan te sluiten.
De programmer heeft geen voedingsspanning nodig 
Misschien kan je het niet aanvinken omdat je geen windows NT/2000 of XP hebt??
dat is wel waar maar bij mij (ik heb XP) draait ie ook alleen als ik via compabiliteit de drivers instel op windows 2000/NT.
Bastiaan
Op 10 januari 2003 17:37:52 schreef Bernd:
[...]
dat is wel waar maar bij mij (ik heb XP) draait ie ook alleen als ik via compabiliteit de drivers instel op windows 2000/NT.
Dat komt omdat XP een windows 2000 based systeem is.
Op 10 januari 2003 17:47:22 schreef Bastiaan:
[...]
Dat komt omdat XP een windows 2000 based systeem is.
Dus het is absoluut zeker dat IC-Prog meteen en zonder bijkomende problemen zou moeten werken onder Win98? Dan ligt het daar tenminste niet aan.
Het is alleen wel verdacht dat ik de chip wel uit kan lezen, kan verifieren en leeg kan gooien, maar niet kan programmen.
ehm tim, ik krijg nu bij het programmeren nu ook geen foutmeldingen meer op mn compu met 98... iig niet meer die 0000h error. Nu wil ik wel eens kijken of ik een pic kan proggen, mar hoe triest het ook is... ik ben mn programmer kwijt
. Ik weet niet meer waar ie ligt... ik zal ff zoeken.
Hahaha. Anders kun je die van mij proberen? Weet ik meteen of het aan de hardware ligt.
Maar hoe heb je dat dan precies voor elkaar gekregen?