Electro Kart

Ik ben student op het Drenthe College,en wij hebben daar een Elektronisch aangedreven superkart Waarvan ik monteur ben. O-)
In de komende maand gaan wij de hele kart volledig strippen,omdat we nieuwe motor & inverter erop gaan plaatsen.
en kunnen we dus overal goed bij,Vandaar ook mijn vraag.

En wij hebben het volgende probleem:
Wij willen als we op de paddock rijden de kart begrens hebben op een snelheid van 15 Km/Uur,Maar als we op de racebaan zitten willen we natuurlijk geen enkele begrenzing hebben.
(anders zouden we met 15km/uur racen,en das niks :/ )
Dus zouden we graag willen dat we de kart kunnen begrenzen doormiddels een afstandbediening of schakelaar.
Weten jullie misschien hier een mogelijkheid voor?

-----------------------------------------------------------------------
De speceficaties zijn als volgd:
Motor: BENEVELLI IPM MOTOR SMAC 200-105 @48v 3-fase
Inverter: Supersigma2 AC inverter 94V Canbus aansturing
Accu: 2x VANGUARD 48V 5KW Lithium Pack
-------------------------------------------------------------------------

Ik heb respect voor accu's. en zeker voor lithium accu's

IR lichtsluis/zender ofzo die de 15km/uur triggert bij het oprijden van de paddock, en bij wegrijden weer vrijgeeft?

Of wil je gewoon een handmatige 'cruisecontrol'knop voor 15km/uur maken?

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op 2 januari 2023 13:36:37 (25%)

help

Golden Member

Een lichtsluis lijkt me niet heel handig, als dan een ander passeert ga je ineens naar 15km/h als je misschien op topsnelheid rijdt.

Een handmatige optie voor de rijder lijkt met de makkelijkste waarmee je dus een begrenzer inschakelt.

Andere optie is op geo-locatie schakelen met GPS maar weet niet of je binnen/buiten rijdt en of dat nauwkeurig genoeg is.

Radiobaken op korte afstand -als in- binnen bereik baken begrenzer inschakelen.

Een schakelaar lijkt me het veiligst, met een fikse straf voor een coureur die deze onterecht uit zet.