Booster voor Electro-kart

Dit topic is gesloten

Ik ben student op het Drenthe College, en wij hebben daar een Elektronisch aangedreven superkart Waarvan ik monteur ben. ?
In de komende maand gaan wij de hele kart volledig strippen, omdat we nieuwe motor & inverter erop gaan plaatsen.
En kunnen we dus overal goed bij, Vandaar ook mijn vraag.

En wij willen graag het volgende realiseren:

Op de huidige inverter zitten een aantal instellingen om de accu te beveiligen tegen 'te Diepe' Ontlading,maar wij hebben gezien bij andere karts.
Dat zij een soort booster hebben voor een aantal secondes,is dit mogelijk in te bouwen,zonder de accu (Mogelijk) te beschadigen?
Zo ja,hoe kunnen wij dit realiseren
Weten jullie misschien hier een mogelijkheid voor?

-----------------------------------------------------------------------
De specificaties zijn als volgt:
Motor: BENEVELLI IPM MOTOR SMAC 200-105 @48v 3-fase
Inverter: Supersigma2 AC inverter 94V Canbus aansturing
Accu: 2x VANGUARD 48V 5KW Lithium Pack
-------------------------------------------------------------------------

Ik heb respect voor accu's. en zeker voor lithium accu's

Wordt de kart nu al bij volgas op 100% full power uitgestuurd?
Wat begrenst dan de versnelling?
Batterij, motor, bekabeling, banden, software, ... ?

1) Je hebt al een topic lopen over deze cart.
2) vertel eens welk exacte type je van die inverter. (typenummer/bestelnummer?) In de handleiding van dat ding zie ik allemaal spanningen, maar geen 94V.

3) hoe stuur je de boel aan over canbus.

4) De accu, als ie leeg is, dan is ie leeg, en kan je niet "op magische wijze" toch nog even energie uit trekken. Limieten van lithium accus zijn er om gerespecteerd te worden. Als je dat niet doet, dan gaat ie stuk en wordt ie gevaarlijk.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 2 januari 2023 17:14:00 schreef kojazz:
Wordt de kart nu al bij volgas op 100% full power uitgestuurd?
Wat begrenst dan de versnelling?