Ik wil graag een variabele in het eeprom geheugen zetten zodat ik die later op de computer in kan lezen. de 16F84 kan toch data in runtime in het eeprom geheugen te zetten?
ik heb het programa dat in het datasheet staat gebruikt, maar toen ik de pic wilde inlezen stond alleen niks in het venster van eeprom data. kan iemand mij hiermee helpen?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op di 13-08-2002 18:29:10 schreef bert willems:
Ik wil graag een variabele in het eeprom geheugen zetten zodat ik die later op de computer in kan lezen. de 16F84 kan toch data in runtime in het eeprom geheugen te zetten?
Klopt, dat kan.
ik heb het programa dat in het datasheet staat gebruikt, maar toen ik de pic wilde inlezen stond alleen niks in het venster van eeprom data. kan iemand mij hiermee helpen?
Ik weet niet of je weet hoe dat moet, maar je kan in MPLAB je programma simuleren en zo dus kijken of het echt erin wordt gezet.
Weet je niet hoe je het moet simuleren dan kun je het beste je programme een beetje uitbreiden en bijvoorbeeld het EEPROM uitlezen (wat je net hebt geschreven) en aan de hand daarvan een ledje laten branden ofzo. Dus dan kun je aan dat ledje zien of er wat in het geheugen was geschreven.
bedankt voor je reactie. ik heb de code gesimuleerd en hij werkte niet. maar nu heb ik het verandert en doet alles het zoals het moet.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op do 15-08-2002 12:56:02 schreef bert willems:
bedankt voor je reactie. ik heb de code gesimuleerd en hij werkte niet. maar nu heb ik het verandert en doet alles het zoals het moet.
Perfect!! Wat was nu het foutje als ik vragen mag?
Ik dacht dat je de data direct naar eecon2 kon schrijven. want in het voorbeeld werden twee getallen in dit register gezet. maar dat zijn een soort unlock getallen denk ik.
Bastiaan
Klopt, ze schrijven daar niks in het EEPROM. Met die routine zorg je er alleen voor dat je erin KAN schrijven.