Pic simulator IDE

SIMUL

Special Member

Weet iemand of er een pic simulator 16 IDE
van onshoft gratis is voor versies pic 16 F ...pc 32 bit
Zie hier wel gratische staat maar met tijd van gebruik .
Met dank

Ik werk al meer dan 20 jaar met microcontrollers, maar ik heb nog nooit een simulator gezien of gebruikt, en ik zie het nut er ook niet van in, aangezien je de microcontroller niet los kan zien van zijn omgeving.

Ik gebruik visual studio (voorheen devcpp) om algoritmes te testen en debuggen, en verder JTAG debuggers op de echte hardware.

Wat wil je met een simulator doen wat niet veel beter kan met echte hardware?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Misschien eea in VmPlayer draaien en een nieuwe installatie aanmaken wanneer de trial-periode voorbij is? Wel een beetje valsspelen natuurlijk...
Ik zelf heb de simulator geregistreerd, was niet zo heel duur maar ben eigenlijk helemaal naar Arduino over. Wel moet ik zeggen dat PicSim een paar dingen heeft die erg mooi/makkelijk/handig zijn.

Ja... en toen ?
Lambiek

Special Member

Zelf gebruik ik dat ook niet. Als de hardware klaar is kun je daar prima mee testen, ik vind het ook een hoop gedoe om het eerst in een simulatie helemaal op te zetten.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
paaltje73

Golden Member

Real Pic Simulator.
<Top of the bill> voor Simul denk ik.

Relatieve PIC-noob hier, maar: wat kan dat programma wat het simuleren van het programma in MP-LAB niet kan?

Ik ga wat betreft de hardware met alle anderen mee: software is 1, hardware is twee en dat weer simuleren (en dus eerst opzetten) zou mij ook teveel werk zijn. Zeker bij dat soort enorm complexe controllers gaan er (naar mijn mening) ook teveel omgevingsvariabelen meespelen.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Proteus Professional is ook een veelgebruikte tool en als je wat thuis bent op het inet is daar makkelijk aan te geraken.