Op 22 maart 2023 14:25:18 schreef ActiveHouse:
MPLab X IDE is er gewoon voor Windows/Mac/Linux, dus dat is alvast het probleem niet.
Ikzelf gebruik al meer dan 12 jaar mac voor "mijn" electronica toestanden, nog niks gehad dat niet werkte op Mac.
- Arduino / MPLab IDE en MPLab X IDE (PicKit3 en ICD2), STM32, zelfs Xilinx FPGA's enzo, mijn 3D printers (Zowel mijn photon resin printers als mijn Cura meuk !), mijn digilent scope, mijn digitale voedingen, mijn TinySA Ultra, mijn RTL-SDR spul, Eagle, Fusion 360, mijn CNC machientjes, gewoonweg alles werkt onder mac (en linux) zonder hocus pocus te moeten toepassen.
Het enige waar ik tot voor kort nog een windows machine (nu ja, parallels, dan kan ik die windows zooi binnen macOS draaien) voor nodig had, was Solidworks. Ik zeg wel "had", want sinds kort gebruikt in Onshape, doet hetzelfde als solidworks, en draait gewoon in een browser.
Vertel eens wat meer, wat wil er niet lukken met je PicKit3 ?
Misschien kan ik wel helpen. (MPLab X IDE versie maakt niet zoveel uit, zelfs onder de oude MPLab IDE werkt het nog)
- Zie je je PicKit als je 'lsusb' uitvoert onder een terminal ?
- Zie je onder /dev/ een apparaat bijkomen/verdwijnen als je je pickit3 aansluit/loskoppelt ?
- heb je in MPLab de juiste poort geselecteerd ? (deze kan nogal eens wisselen)
- is het een originele pickit3 of een clone ?
- welke IC probeer je ermee te flashen ?
Is bij mij al enige tijd geleden, maar ik sluit vanavond even mijn pickit terug aan op mijn mac
hoi Kris ,, dank je wel dat je mij hiermee op weg wilt helpen , en sorry voor mijn wat latere reactie want ik was vandaag ook aan het werk dus kon niet gelijk reageren en ook iedereen te wordt staan dus ook jouw nstuurlijk , inmiddels heb mijn Picket-3 aangesloten en heb MPLABS gestart .
ik krijg bij het verbinding maken met MPLabs-X-IDE v.3.35 met de PICF628a de melding dat hij niet wil communiceren en dus krijg ik een Connection Failed melding ,,
ik zie wel da als met terminal het commando : lsusb
in geef niks gebeuren ook inv de folder /DEV gebeurd er niks .
ik zou zosls lucky luke voorstelt eens versie 6.05 kunnen proberen , of zou dit niet mogen uitmaken ??
ter aanvulling kris ,,
de Picket-3 heb op Ebay ooit gekocht en is dus een clone , maar werkt voor de rest wel goed en ook op Windows 11 pro , het instellen van de juiste poort zou misschien een probleem kunnen zijn , ik ben nog aan het zoeken op dit moment .
inmiddels zie ik nu wel gelukkig als ik mijn picket-3 ut de USB poort trek en terug steek dat TTYS000 erbij komt in de Devices liist en ook ook weer verdwijnt ..
[Bericht gewijzigd door
Henry S.
op donderdag 6 april 2023 18:41:45
(9%)