1 nee heb geen Megger.
Wel eens van gehoord maar meer ook niet ?
Ntc los koppelen had ook geen effect zo ver ik nog weet. Zal het nog eens proberen.
Alleen print, display en ntc zijn aangesloten.
Compressor, fan en zelfs de relais van de aansturing compressor gedesoldeerd.
2 Als je de airco aan doet zonder dat hij moet koelen dan hoor je alleen een piep na 1 minuut en schakelt de airco geheel uit.
Zet je de airco aan en zet je de temperatuur naar beneden zodat hij gaat koelen dan hoor je het relais opkomen maar wordt direct de airco uit geschakeld.
Ook zonder relais schakelt hij direct uit.
Met alleen de fan aangesloten werkt hij wat langer dacht ik mij te herinneren.
Als je hem aan doet en je haalt het display er af dan blijft hij gewoon aan maar na 1 minuut hoor je ook weer een piep en gaat hij uit.
Een andere display maakt ook geen verschil.
Ook al staat de airco uit dan hoor je elke minuut een piep.
Ntc los halen haalt dacht ik niks uit.
Had ik ook al eens geprobeerd maar zal dat nog eens uit testen voor de zekerheid.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 2 april 2023 23:41:40 schreef lanting73:
[...]Ik zal die 3 pins halfgeleider een nader onderzoeken nog.
Neem aan die omcirkeld is?
Of begrijp ik je verkeerd
Denk dat testman de 3 poter op de componenten zijde bedoelt, staat in en out bij, lijkt idd een spanningsregelaar.
Maar je hebt e.e.a. doorgebakken denk ik zo (opnieuw vertint,aldus zo lijkt het en dacht ik dat je 2 verschillende foto? liet zien)
Op 3 april 2023 12:02:28 schreef Gadget_inc:
[...]Denk dat testman de 3 poter op de componenten zijde bedoelt, staat in en out bij, lijkt idd een spanningsregelaar.
Maar je hebt e.e.a. doorgebakken denk ik zo (opnieuw vertint,aldus zo lijkt het en dacht ik dat je 2 verschillende foto? liet zien)
Ok de andere kant van de print dus hahaha
Ja alles opnieuw vertint.
Nee voor en achterkant print.
Zit ook maar 1 hoofdprint in.
Op 2 april 2023 18:51:31 schreef testman:
lijkt erop dat ic2 de voeding maakt, die zakt in bij belasting van de relaisspoel lijkt het. check de elco's, als er 1 alleen nog een belasting is ipv elco dan is de last van het relais te veel en zakt de boel in..naast ic1 zit een 3 pins halfgeleider als een bc547. dat lijkt een stabilisator, is dat een 78l05 oid? kan ook dat die afhaakt onder last..
Deze bedoel je?
Klopt is 5 volt voor de ic maar daar blijft gewoon 5 volt op staan ook al is de airco uit.
Die valt dus niet weg
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Kijk eens wat voor type IC het is, vaak een PIC, een programmeerbare processor, dan kan je een standaard schema gebruiken als referentie.. Het kan ook wezen dat de PIC intern defect is gezien dat je al best veel heb gemeten/ uitgesloten
Op 3 april 2023 19:02:34 schreef smd:
Kijk eens wat voor type IC het is, vaak een PIC, een programmeerbare processor, dan kan je een standaard schema gebruiken als referentie.. Het kan ook wezen dat de PIC intern defect is gezien dat je al best veel heb gemeten/ uitgesloten
Zoals ik kan zien is dit het type nummer.
sc91f722d.
Kom er nog niet achter wat voor soort ic het is.
Op 3 april 2023 08:40:35 schreef EricN:
3: gebeurt er ook wat qua uitval als je de ntc los legt? Lang genoeg wachten. Ik bedoel niet de foutcode maar het uitvallen.
Gaat dan ook naar 1 minuut uit
Foutmelding E0 blijft in beeld staan.
Wat mij nu een paar keer op valt is dat als ik de stekker weer in het stopcontact doe dat hij soms niet aan wil.
Hij doet dan dus helemaal niks.
Na een paar keer er uit en er weer in doet de airco weer.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Blijkbaar niet: https://datasheetspdf.com/mobile/1148272/SinOneChip/SC91F72/1
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 30 maart 2023 21:57:09 schreef lanting73:
Kan hem eens uitwisselen maar alles werkt wel behalve de aansturing.
Kan eens kijken als ik verschil kan vinden in de waardes onderling.
Toch maar eens uitwisselen dan 
Op 5 april 2023 13:03:42 schreef Gadget_inc:
[...]Toch maar eens uitwisselen dan
Kan ik wel doen maar dan doet die ander airco het niet meer hahaha
Op 6 april 2023 19:36:47 schreef smd:
Maar weet je wel zeker of het aan de print ligt...
Als je een ander idee hebt hoor ik het graag.
Alle onderdelen buiten de print om werken gewoon.
Alles afgekoppeld blijft het probleem.
Ik vermoed dat ik het daar ook zoeken moet.
Neem aan dat een nwe ic er in zetten niet de oplossing is.
Had nog een andere print van een gesloopte maar dat is een totaal andere print.
Sorry for returning to this topic to late guys. I specially registered for this here. Just wanted to ask, did you able to resolve the problem with AC? I'm from Italy, and we have this condicioner as Argo Nuk, but as I understood, it's exactly the same model.
Anyway, I have the same problem as you described here. I tried to check what could be the reason, and the only thing which I noticed that at the input of 7805 stabilizier, during turn on the voltage drop from 12V to aroung 8-9V. Output of the 12V stabilizier instead is stable 12V constantly.
Also I found that on aliexpress they selling these PCBs, but with the cost of delivery it takes around 60-70€, not sure that it make sense to buy.
Anyway, I'm open to any suggestions or advices. Thank you everyone in advance.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
that could be part of the problem then, an 78XX regulator needs more than 3V above the regulating voltage to work properly. 8V is not enough en could make the pic to couse errors. as i read its the moment that the compressor comes in that the voltage drops? dan try another outlet becouse it sounds as the main voltage drops to much by the current of the compressor.
also the yellow capacitor could be the problem, this makes the low voltage on whitch the circuit runs. replacing that could be all..
Well, I don't think so that it is still actual for someone, but I hope later it'll be useful for someone else in the future.
Looks like I finally resolved the problem with that AC.
Seems the problem was with the relay which was turning on the compressor. I found that when the relay was turned on, an arc appeared on its power part, which was visible even through its case. I think this was the reason why the microcontroller went into reboot.
Before I also tested all electrolytic capacitors with ESR tester, there was nothing criminal, but I decided also to replace them all, just in case, luckily I had all similar nominals at home.