Hey allemaal, ik heb een vraag waarvan ik niet weet of ik deze hier mag plaatsen.
Ik heb namelijk een elektrische golftrolley die bedienbaar is met afstandsbediening. Maar helaas, door het vele verhuizen en langdurig niet gebruiken ben ik de afstandsbediening natuurlijk kwijt?. Geen probleem dacht ik, ik contacteer de fabrikant en vraag een nieuwe ???. Natuurlijk niet meer leverbaar, maar wel contact gegevens gekregen van eventuele hersteller. Deze winkel dan maar gecontacteerd, zij kunnen deze maken… voor 680€. Iets met vernieuwen moederbord etc. Vond ik wat veel maar jammer genoeg is er ook geen enkele replacement afstandsbediening te vinden. Behalve in Australië ? maar deze kost ook 300€ excl verzending. Ik heb deze vandaag dan maar zelf eens opengesmeten om te kijken hoe het er intern uitziet. En blijk dat er maar 4 kabeltjes van de antenne naar de sturing van de motors gaat.
Nu is mijn vraag, voor ik 1van de 2 bovenstaande opties echt moet kiezen heeft iemand van jullie een idee of ik hiervoor een of ander aftermarket zender/ontvanger met afstandsbediening kan koppelen? Of iemand betere ideeën?
Het betreft een stewartgolf x7
Alvast bedankt!!
Op 2 mei 2023 15:59:17 schreef Brightnoise:
Draadloos, 4 of 5 relais.Is ombouwen naar bedraad een optie?
Bedankt voor je antwoord. Liever niet bedraad aangezien deze misschien storend gaat zijn op de golf. Ik heb ondertussen ook de antenne nog open gekregen en daar heb ik dit gevonden. Zie bijlage. Ik heb de indruk dat dit vrij ‘universeel’ is.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 2 mei 2023 16:14:46 schreef Arco:
Met Radiometrix heb je dus al contact gehad?
Neen, ik heb dit zonet ontdekt en hun aangeschreven of ze een oplossing hebben.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Wanneer het puur een relaisbediening is en met maximaal 4 of 5 relais dan is er vast wel iets te koop in China voor een paar euro.
Welke functies heeft de afstandsbediening?
Start, stop, links, rechts, vooruit, achteruit?
Ik vind het maar gevaarlijk, een afstandsbediening op een behoorlijke "kar".
https://nl.aliexpress.com/item/4000336136313.html?spm=a2g0o.productlis…
Op 2 mei 2023 16:19:25 schreef Brightnoise:
Wanneer het puur een relaisbediening is en met maximaal 4 of 5 relais dan is er vast wel iets te koop in China voor een paar euro.Welke functies heeft de afstandsbediening?
Start, stop, links, rechts, vooruit, achteruit?
Ik vind het maar gevaarlijk, een afstandsbediening op een behoorlijke "kar".https://nl.aliexpress.com/item/4000336136313.html?spm=a2g0o.productlis…
Is inderdaad enkel vooruit achteruit links en rechts en een stop functie. De 1 tot 4 zijn programma’s die je kon programmeren.
Op 2 mei 2023 16:21:32 schreef belma:
[...]Is inderdaad enkel vooruit achteruit links en rechts en een stop functie. De 1 tot 4 zijn programma’s die je kon programmeren.
Gevaarlijk is het niet echt, aangezien er een behoorlijk gewicht onderaan zit en snelheid gelimiteerd is in de motor.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op 2 mei 2023 16:41:49 schreef testman:
vraag is nu tevens, zijn na die tijd de accu's van die kar nog wel bruikbaar..
Accu is in orde, is gebruikt geweest in kar van mijn vader. Die heeft tijdelijk geniet gehad van 2 batterijen
.