Ik plaats allereerst wat vraagtekens bij die shortkiller. De naam lijkt nogal te suggereren dat het bedoeld is om de kortsluiting om zeep te helpen door deze door te laten branden. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Verder lijkt het 'gewoon' een regelbare voeding te zijn met stroombegrenzing, die nu ineens als 'dit moet je echt hebben' verkocht wordt voor kortsluitdetectie.
Op m'n werk hebben we een geavanceerder apparaat dat zoiets kan, maar het wordt zelden gebruikt: vaker kunnen we met vriesspray wel ontdekken waar er ergens iets goed mis gaat, en anders meten we wel de spanningsval over printsporen: een hoge spanningsval betekent dat er iets aan het einde van die sporen meer stroom staat te trekken dan de bedoeling is.
Het speelt zeker mee dat er ook een stukje kosten/baten bij komen en het zelden uit kan kwa kosten, maar een enkele keer, als een print écht hersteld moet worden, zit er iemand mee te werken.
Privé heb ik het nog nooit nodig gehad.
Ik vind alleen op die T12 resultaten, die stm32 als hetelucht levert bij mij geen resultaten op.
Over die T12 is men hier geloof ik best positief kwa prijs/kwaliteit verhouding en volgens mij zijn ook punten goed verkrijgbaar.
Kwa microscoop ga ik zelf voor wat duurders (en in beginsel volledig optisch) waar ik naar believen een eigen camera op kan monteren, maar ik ben inmiddels dan ook erg gewend aan de exemplaren die ik op m'n werk regelmatig gebruik (puur optisch spul van Olympus, Bausch & Lomb, Euromex). Dan valt goedkoper, en vooral digitaal spul, al snel enorm tegen.