Kan iemand mij aan het schema van bovengenoemd toestel helpen?
Zodra de netschakelaar op "On" wordt gezet, gaat de standby-LED rood branden. Druk ik vervolgens op de grote ronde knop midden onder het scherm, dan gaat diezelfde LED knipperen. Nog steeds rood. Verder gebeurt er niets.
De voedingen lijken niet in de benen te komen.
Al eens geprobeerd met een afstandsbediening op "standby" te drukken? Je kan er ook elke RC5 afstandsbediening van Philips voor gebruiken.
Als de voedingsspanningen opkomen ziet het rode ledje even oranje. Eens opgestart groen.
Welk chassis?
Het betreft een "L2710" Chassis, zie foto.
Als ik het toestel via de afstandsbediening inschakel, gedraagt het zich net zo als wanneer ik dat via de knop midden-onder het scherm doe; de standby-LED blijft rood, en gaat knipperen. Beide grote (voedings)printen hebben aan de primaire zijde 230VAC, maar op connector W1014 meet ik geen spanningen. Evenmin op connector W1016 (powerplug harddisk).
Koppel de HDD eens los en test dan nog eens, als de HDD defect is en niet boot dan start de tv ook niet goed op.
De HDD loskoppelen heeft geen effect. Dat zou mij eerlijk gezegd ook verbaasd hebben, want de HDD krijgt (nog) geen spanning (op connector W1016 is op geen enkel moment spanning aanwezig).
Duidelijk dat de hoofdvoeding niet aangaat. Ze hebben al eens te maken met rotte elco's maar ik neem aan dat je dat al nagekeken hebt?
Ik heb een schema, maar krijg het niet geupload hier; te groot denk ik. (44,1MB)
Hoe krijg ik het naar jou toe?
Zou je het via www.wetransfer.com kunnen sturen?
Mijn email staat bij mijn profiel-info. Tnx!
Nogmaals dank voor het toegezonden service-manual!
Inmiddels is duidelijk dat de schakelspanning waarmee de voedingen in de benen moeten komen niet in orde is. Ik meet 3.4V, zowel in standby als wanneer ik de TV aan zet (probeer te zetten) en de standby LED (rood) gaat knipperen. Die schakelspanning zou 5V moeten zijn bij toestel op standby, en 0V wanneer het toestel "aan" is. Die schakelspanning komt van het "Signalboard". Maar van die print blijkt geen schema in de service-manual te zitten. Uitsluitend de pin-layout van de connectoren op het Signalboard wordt in de manual beschreven.
Bestaat er wellicht nog aparte documentatie van het signalboard?
Aanvulling:
Het lezen van de post
https://www.circuitsonline.net/forum/view/141010
heeft mij inmiddels op een ander spoor gezet; ik ga (na thuiskomst) eerst eens checken of de standby-voeding wel in orde is...
Dood spoor; de standby-output van de PSU (U5SB, pin 12 op connector W1014) is in orde
. De zoektocht gaat verder...
Gevonden (denk ik).
De PFC-controller, een PCS02G, is defect. Waardoor de SMPS niet in de benen komt. Nu een paar weken wachten op een vervangend onderdeel...
Ik denk van niet, deze krijgt al zijn waardes om te starten binnen?? Maak ze eigenlijk nooit defect mee bij Loewe.. meer aansturing vanuit moederbord
Er zat een lange campervakantie tussen, maar na de PFC-controller (PCS02G) vervangen te hebben werkt het toestel weer 100%.
Super gedaan!
Alhoewel het oude jongens zijn, zijn ze nog prima bruikbaar en geven een erg mooi beeld.
Jammer alleen dat ze geen ondersteuning bieden voor CI+; een stuk van de functionaliteit gaat zo verloren (DR+).
In de 3 Loewes die ik hier staan heb zit die functie ook en gebruik ze bijna dagelijks.
Jammer dat hier in België een restrictie op de Telenet CI+ kaarten zit zodat de in huis streaming enkel maar werkt voor de "vrije"kanalen.

!