Heeft er iemand wel eens Octoprint geinstalleerd op een rPI 2 ?
De een zegt het gaat wel de ander niet, GCODE bestanden worden eerst naar de rPI gestuurd en opgeslagen en dan pas geprint.

Oei geen idee of die snel genoeg is.
Ik gebruik nu een 3, en dat gaat ruim.
Ik kan me indenken dat en via serieel de printer data voeren en een website tonen te veel kan zijn.
De printer heeft een constante stroom aan gcode nodig om vloeiend te kunnen printen.
Ik denk dat het kan als je de printsnelheid eerst laag zet en de snelheid in kleine stapjes verhoogd.
Mischien een beetje overklokken, als je speedstep gebruikt zal de extra warmte wel meevallen.
Iets van "turbo =0"
Een goede test zou zijn iets printen en dan intensief overl op klikken. Bij mijn pi3 is dat geen issue.

Mogelijk als je een camera en bijvoorbeeld spaghettiherkenning wil gaan doen dat het problemen gaat geven.

Ja, dat gaat. Ik gebruik octoprint al sinds de tijd dat de RPI2 net uit was.

Ik kan me niet voorstellen dat een raspberry pi klasse computer niet snel genoeg zou zijn om gcode te versturen naar een seriele poort en tegelijkertijd een website te tonen. Zelfs een RPI-1 zou daar snel zat voor moeten zijn. Bedenk je dat de GCODE ontvangen moet worden door een 8 bit computer op 20 MHz, terwijl de RPI-1 een 700 MHz 32-bitter heeft die niet eens in detail naar de gcodes hoeft te kijken.

Echter heeft de schrijver van octoprint het kennelijk toch voor mekaar gekregen. Helaas: ik heb de tijd niet om het "even" te herschrijven.

Een truuk als tuxie beschrijft gaat niet zomaar werken. De GCODE commandos geven ieder steeds een stukje rechte beweging door. Dus als je een (lege) kubus van 20x20x20 aan het printen bent, dan zijn de commandos steeds ieder ongeveer 20mm. Met 60mm/sec zijn dat drie commandos per seconde. Dat gaat makkelijk. Maar print je een cylinder van 20mm, dan moet de software die opdelen in kleine lijnstukjes. Met stukjes van 1mm gaat dat nog prima, maar maak je de stukjes 0.1mm, dan worden het wel heel veel stukjes en kan het zijn dat eea het niet meer bij kan benen.