rew

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Farnell beschouw ik tegenwoordig ook als rare chinees. Omdat de concurrent waar ik naar ben overgestapt even iets niet op voorraad had en ik het echt wel wilde hebben... voor deze ene keer maar weer bij Farnell besteld.

UPS zegt:

Daaruit haal ik dat UPS om 23:32 de boel bij Farnell heeft opgehaald (daarna is export clearance started, export clearance completed, import clearance started, import clearance completed". Dat zijn adminstratieve handelingen en kunnen plaatsvinden zodra de vervoerder het pakket in handen heeft. Voor import clearance kan het pakket fysiek nog best in HongKong of in dit geval de UK zijn.)

En dan mailed Farnell:

Denken ze nou dat ik gek ben en de tracking niet kan lezen?

Update: OK. Foutje, bedankt! Een dag later staat er wel degelijk "nu opgehaald". Dus toch iets misgegaan met het ophalen.

Roland van Leusden

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb niets anders dan problemen met UPS. Pakketje van NKON word op een afhaalpunt ergens op een industrieterrein afgeleverd terwijl ik de gehele dag thuis ben.

UPS gebeld, kunnen niets doen, verwijzen naar de verzender. NKON heeft UPS gebeld, gaan het opnieuw bij mij bezorgen, dat krijg ik op woensdag per email door UPS bevestigd.

Vanmorgen een UPS email, het word op het verzamelpunt op het industrieterrein afgeleverd...

Benadski

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

UPS levert hier alles ook standaard bij een afhaalpunt (Oude Middenweg 241A, Den Haag) op de leverdag af, ze komen niet meer langs huis, ookal zouden ze dat wel moeten doen. Scheelt natuurlijk veel tijd voor een bezorger, maar het is niet netjes. Gelukkig kom ik er heel dicht in de buurt op mijn route van werk naar huis.

rew

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik schreef:
Ik ben verhuisd...

Antwoord:

Beste REW,
Bedankt voor je e-mail.

Helaas is het niet mogelijk om het systeem van onze website aan te passen.

Het aanmaken van een nieuw account met de bijgewerkte gegevens is daarom de enige optie.

Je kunt gewoon bestellen met je nieuwe gegevens; het is niet nodig om je oude account te gebruiken.

Idiote toestand: verhuizen kan niet volgens het "website systeem".
En nee, geen chinese shop, maar wel vergelijkbare idioterie.

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Vandaag een mail van post.nl"uw pakje ligt op de afgesproken plaats"..nee dus, dus nu maar gaan zoeken..

rew

Ik vraag TI via live chat:

chipje X is "out of stock". Wanneer kan ik die weer verwachten?

Na: 6 minuten gewacht te hebben, "ik moet dat even checken, 1 of 2 minuten geduld".... en "Dank voor uw interesse in onze prototype-producten". "ze zijn al jaren in productie"....

Twintig minuten later krijg ik eindelijk het antwoord waar ik niet blij mee ben maar.... Moet dat 20 minuten duren????? Daar ben ik NOG minder blij mee.

Please note that we does not publish lead times for any device on TI.com. As a result, we are unable to provide a specific forecast for when inventory will become available

(Dat het niet op de website staat, dat wist ik al, daarom vraag ik het aan een customer service persoon.... )

mel

Golden Member

Je zou als frustratie zelf een koeriersbedrijf gaan beginnen.. >:)

revado

Honourable Member

Op vrijdag 24 januari 2025 14:06:59 schreef Benadski:
UPS levert hier alles ook standaard bij een afhaalpunt (Oude Middenweg 241A, Den Haag) op de leverdag af, ze komen niet meer langs huis, ookal zouden ze dat wel moeten doen. Scheelt natuurlijk veel tijd voor een bezorger, maar het is niet netjes. Gelukkig kom ik er heel dicht in de buurt op mijn route van werk naar huis.

En dat is een of ander vaag kledingwinkeltje achter een pand met bezopen openingstijden...
Ik weet er alles van.
Roland zal wel het zelfde winkeltje bedoelen.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op donderdag 8 mei 2025 04:43:51 schreef mel:

Dat heeft GLS ooit geprobeerd, en dat resulteerde in GLS...

Lucky Luke

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.

Scherp!

Ik vind dit draadje wel steeds slechter bij de titel gaan passen... 't is meer "het grote postpakketjes-frustratietopic".

Op donderdag 8 mei 2025 04:43:51 schreef mel:

Of zelf een pakketpunt worden ;) Moet je wel de hele dag thuis zijn, meer iets voor als je al een bedrijf aan huis hebt of gepensioneerd bent.

(Ik heb de mazzel nabij meerdere pakketpunten te wonen, waarvan de meesten ook nog eens meerdere vervoerders smurfen. Bijgevolg eigenlijk niks te klagen over post)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op donderdag 8 mei 2025 23:19:17 (65%)]

mel

Golden Member

Een pakketpunt worden.. niet eens zo gek.. hoe word je zo iets?

Roland van Leusden

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

En dat is een of ander vaag kledingwinkeltje achter een pand met bezopen openingstijden...

Precies die idd.

@mel, weet waar je aan begint.

De plaatselijke fietsenmaker is onlangs gestopt als pakketpunt. Wat ooit begon als een extra service voor buurtbewoners, bleek in de praktijk een flinke belasting. Hij runt de zaak in zijn eentje, en met al die pakketjes werd het steeds lastiger om overzicht te houden. De winkel oogde rommelig, vol stapels dozen die kostbare werkruimte innamen. De administratie rond het in- en uitscannen was tijdrovend, en de vergoeding stond in geen verhouding tot de extra werkdruk.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

In China schijnen sommigen onder hoge druk te leven, getuige deze productfoto van een weerstation... :+

Anderen voelen totaal geen druk:

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 10 mei 2025 12:08:02 (21%)]

Thevel

Golden Member

De 5V versie met connectors levert 100mA minder dan de versie zonder connectors, vreemd....
https://nl.aliexpress.com/item/1005003122971282.html?spm=a2g0o.order_l…

rew

Typefout (*) bij de hogere waarde: De boel doet 12V 3.5W, maar bij 5V iets minder. Dat zie je ook bij meanwell voedingen de 3.3V en soms ook de 5V versie van zeg een 50W voeding doen dan iets minder dan het verwachtte vermogen.

(Eigenlijk is een 30W 12V 2.5A voeding een 31.5W, 12.6V 2.5A voeding. De 5V versie moet voor de diode in het uitgangscircuit 5.6V leveren en kan dan maar 31.5W/5.6V = 5.625A leveren en dan hou je maar 28.1W over op de uitgang).

(*) Of onterecht "gecorrigeerd".

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor de afwisseling wat positiefs... ;)

Ik heb 2 nieuwe weerstations aangeschaft, met 3 draadloze sensors.

Handig, want ik gebruik 'm ook om de temperatuur in koel/vrieskast te monitoren.
(Binnen, buiten, koel, en vries temperatuur)

Is verrassend nauwkeurig. (alleen de vriezer sensor heb ik iets getweaked, die week 2 graden af bij -22 graden). Bij kamertemperatuur zijn ze exact.
(ik vermoed dat er een NTC met een afwijkende betawaarde in zit, vandaar de afwijking bij hele lage temperaturen)

Handige manier om op 2 plaatsen in huis de boel te monitoren. Ik had ook voor een smartfone kunnen gaan, maar dat vind ik vreselijk lastig.
(niets is zo makkelijk als dat je meteen af kunt lezen)

Voor een ding van Ali is het uitstekende kwaliteit. Mooie print, logische werking, en een duidelijke Engelse handleiding.
(met zinnige informatie en zonder enige vertaalfout, waarschijnlijk doordat de maker in Duitsland zit.

Enige jammere is dat je de taal niet kunt instellen, die is gekoppeld aan de atoomklok.
(Men denkt (onterecht): "je luistert naar de DCF77, dus moet je een Duitser zijn"... :) )

rew

Op dinsdag 20 mei 2025 21:52:38 schreef Arco:
Voor de afwisseling wat positiefs... ;)

Sluit ik me bij aan... Nouja... voorlopig/hopelijk.

Als DHLparcel z'n reputatie een keer NIET waarmaakt (onbetrouwbaar, komen afspraken nooit na), 2 jun besteld, 4 jun geleverd (PETG van aliexpress). Not bad.

(Vanochtend maakten ze hun reputatie WEL waar: chat met medewerker: De wachttijd is 2 minuten. heeft richting de 20min geduurd).

Edit: bezorgwindow: 17:30 - 21:30. Ze hebben nog 21 minuten. En het ding zit nog niet eens op een bestelbus.... Mwah. Ik had ontercht hoop op verbetering bij DHL....

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 4 juni 2025 21:09:52 (15%)]

Ik had een paar printplaatjes laten maken met o.a. een ESP32 en wat mosfets. Bij het testen deed de mosfet nogal vreemd. Afgezien van vreemde waarden op de uitgang, leek ook de uitgang geïnverteerd te zijn. Toen ik er niets meer van snapte ben ik maar eens gaan kijken wat ik besteld heb.

Dit wilde ik bestellen:
https://lcsc.com/datasheet/lcsc_datasheet_2409302231_Infineon-Technolo…

Deze heb ik per ongeluk besteld:
https://www.lcsc.com/datasheet/lcsc_datasheet_2411121101_TECH-PUBLIC-I…

Precies het zelfde typenummer maar een p-channel ipv een n-channel???

Arco

Special Member

Rare datasheet van Infineon: er staat niet eens in of het een P- of N-channel is... 8)7 (moet je uit de tekening opmaken...)

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Daar was de namaker dus ook van in de war geraakt...