Op maandag 25 november 2024 09:09:18 schreef Ledlover:
Nergens op de productpagina, noch in de datasheet wordt het materiaal vermeld, dus ga ik uit van koperdraad, want dat is wat 't normaliter is.

Uit de datasheet die jij linkt:

CCA strand per conductor: 16 x 0.20 mm

is weer lastig dat ze CCA ook bij een brandklasse voor kabels gebruiken. dus je weet dus nooit het of CCA brandveilig is of CCA van verkoperd aluminium

ivm pakketjes waarbij ze weer douane kosten vragen, dan mogen ze het pakje gewoon terugsturen bij mij.
ik bestel het gewoon weer op ali en zal het nieuwe pakje hebben nog voor de termijn verstreken is om het terug te sturen.

al een paar keer ook dat gezever gehad in belgie. kreeg dan van bpost de mail terug dat ze niet konden verifieren of aliexpress de btw dan ook wel ging doorstorten naar belgie, daarmee moest ik ook de btw nog eens betalen.

zelf al eens gehad dat ik een mail kreeg voor de btw te betalen van "een" pakketje. kon niet zien hetwelke, kreeg ook geen chinese tracking code door. enkel een foto van een plastic folie pakje.
dag erna zat datzelfde pakket gewoon in de brievenbus, nog voor ik had kunnen reageren

CCA als brandklasse? Waar dan?

Op maandag 25 november 2024 10:54:16 schreef fcapri:
is weer lastig dat ze CCA ook bij een brandklasse voor kabels gebruiken. dus je weet dus nooit het of CCA brandveilig is of CCA van verkoperd aluminium

Hier hebben ze het over de conductor. En klasse Cca schrijf je niet vol in hoofdletters.

Op maandag 25 november 2024 11:26:55 schreef Sine:
[...]

Hier hebben ze het over de conductor. En klasse Cca schrijf je niet vol in hoofdletters.

oh echt wel in het groot. en kan me niet voorstellen dat die verkopert alu zouden zijn

Krijg nu een pakketje van Ali wat via Peddler gaat.

ook al een paar keer gehad.

Een enkele keer dan maken ze bij een choice zending al een label aan om het "los" naar NL en binnen NL te vervoeren, maar dan wordt het alsnog in een verzamelpakket gedaan. Mogelijk was dat de overgang van dat choice ineens beschikbaar kwam. In die tijd dus ook een "dat wordt peddler" pakketje gehad wat uiteindelijk toch met postnl is gekomen in een verzamelpakket.

Over CCA: Hier is een datasheet van een kabel waarbij de leverancier wel Cca schrijft. Ook bij hubo kunnen ze buiten de titel bij specificaties de brandclassificatie als Cca schrijven en claimen ze "koper" als "materiaal".

[Bericht gewijzigd door rew op (35%)]

Even een update over het pakketje dat ik heb laten terug sturen, ik krijg keurig mijn geld terug via Aliexpress.

"Opgelost"!

Op dinsdag 26 november 2024 20:33:38 schreef Roland van Leusden:
Krijg nu een pakketje van Ali wat via Peddler gaat.

[bijlage]

Peddler doet het keurig, zijn fietskoeriers.
Ze hebben een regio depot in de buurt.
Als je ze een mail stuurt reageren ze er keurig en snel op, bv om bij de buren af te leveren.

Iets gaat er goed fout bij Ali nu, waarschijnlijk door de BlackFriday sales. Ik heb 3 dingen besteld en hele andere dingen gekregen, was een verzamelpakket.

Inmiddels 3x een case aangemaakt, dit is de eerste keer dat ik dit mee maak.

Ik heb dat ook 1 keer gehad. Kreeg ik 1 pakketje wat voor mij was, 1 pakje niet, maar wel zestig ringen. Voor om je vinger ringen. 60 verschillende.

Ik heb nu de laatste vier ali bestellingen allemaal peddler.

Vanmiddag nog gekeken op de site: Op locaal depot, verwachte levering 5 dec. OK. Mij best.

Zojuist: Trrring! staat er een verzopen fietser voor de deur. Tja. Bedrijfsgebouw kan je zomaar hebben dat er niemand opendoet om 9 uur 's avonds.... Ik wel (mits je aanbelt, dat aanbellen wil bij DHL nog wel eens een issue zijn).

Ik heb hem maar gewaarschuwd dat er nog 1 aan zit te komen, waarvan ik dacht dat ie 2 dagen achter deze zat en dat ik morgen en overmorgen avond niet aanwezig zal zijn. Het lijkt er nu op dat ie 1 dag heeft ingehaald. Zou morgen al geleverd kunnen worden. Kennelijk kan zo'n koerier dat enigszins zinnig binnen het bedrijf verwerken: Hij zou het doorgeven. Moet je bij postnl of DHL niet proberen.

--------------

Aliexpress z'n mailserver heeft problemen. Ik heb een zwik bestellingen gedaan op 27 nov en de mailtjes: Je bestelling is gelukt druppelen langzaam binnen. Nog lang niet allemaal gehad. Zojuist krijg ik dat m'n pakketje met de koerier mee is! Die is gisteren al afgeleverd!

----------------

Zojuist van peddler een mailtje dat m'n pakketje met de bezorger mee was.... 11 seconden later was het afgeleverd. (in de aanbel-log zie ik dat hij 2 minuten eerder heeft aangebeld.)

-------------------
Update Aliexpress mailserver problemen:
Peddler heeft donderdag "met de koerier mee" en "afgeleverd" mailtjes naar mij gestuurd met 11 sec er tussen. Die meldingen gaan ook naar Aliexpress die dan ook mailtjes stuurt. Aliexpress heeft er 9 minuten en 6 seconden over gedaan om de zes maitljes te versturen. (drie bestellingen in dat ene pakket). Er zitten 16 uren tussen aflevering en de aliexpress mailtjes.

[Bericht gewijzigd door rew op (13%)]

Op de 11-11 sales iets voor mijn hobby lab aangeschaft. Deze is op 13-11 verstuurd met een tracking nummer in het CKxxxxxxxxxNL formaat, momenteel zijn nummers met LR gebruikelijk. Shipping methode is "CAINIAO_FULFILLMENT_OVER_WH" ipv "PRE" (=Premium) aan het eind.

Mijn item staat sinds 23-11 "op de luchthaven" of "vertrokken" (zelfde datum/tijd). Toen heb ik mijn Ali op language "English" gezet en zag ik zinnigere informatie.

Pakket wacht dus op "Flight" of is al "Departure" en is verzonden met "AliExpress Selection Shipping_Oversized". Als ik daar op zoek (op Reddit) lees ik dat je heeeeeel lang moet wachten voor het komt. Trouwens het was ook een "Choice" item.

International Post.nl tracking van https://postnl.post

Ik maak me niet zo druk, AliExpress lost altijd alles goed op als het fout gaat, maar heeft een van jullie dit ook al eens gehad en hoe is het afgelopen ? Mijn item bevat geen batterij, is hooguit 2kg en zou kwa afmetingen schoenendoos moeten zijn.

@Flash2b Ik heb dat de laatste tijd zelden dat het zo lang duurt. Maar dus wel met accus en dergelijke. Mogelijk toch wegens "raar formaat" in dat "traject" gegooid.

Vraagje: Als je op aliexpress iets "choice" koopt en dan op de "misschien wilt u dit ook?" clickt, dan blijkt dat een andere winkelwagen in te gaan als de normale winkelwagen (waar je eerste aankoop in kwam). Was er hier nu iemand die wist hoe je die bij mekaar kon voegen?

Als het het Bundeldeals of Superdeals van Choice zijn, dan is dat een andere winkelwagen als de normale winkelwagen. Er wordt dan een totaal prijs voor 3 items gemaakt tegen lagere prijzen als via de normale winkel wagen. Deze wagens kan je niet samenvoegen maar de Bundeldeals of Superdeals zijn wel aantrekkelijk geprijsd.

Ik las (op Reddit) dat voor mijn CAINIAO_FULFILLMENT_OVER_WH het wel 45+ dagen kan duren, ze zeggen levering 19 december dus ik kan nog niet klagen.

Met CAINIAO_FULFILLMENT_PRE is het voor mij meestal 7 dagen.

Op woensdag 20 november 2024 16:52:47 schreef rob040:
Vandaag de tweede keer in korte tijd dat ik een mail van PostNL krijg om BTW (€ 0,17) en inklaringskosten (6,00) te betalen voor een zending via AliE waar ik al BTW betaald heb en ook een BTW factuur.

Ik heb eerst de Douane gebeld, maar die zien die pakjes niet eens. Die gaat rechtstreeks naar PostNL en die moeten aan de hand van het pakketje zien of er al BTW afgedragen is. Zien ze dat niet, poef een mail naar de ontvanger.
PostNL gebeld, die zeggen dat de verzender niet het volledige nummer heeft opgegeven en ze de factuur niet kunnen (en willen) linken aan de zending.
Ze kunnen in het systeem de factuur wel zien, maar verdommen het om het recht te breien.

Hoe kan het nou ineens na ruim 2 jaar zo vaak misgaan? Dit geklungel had ik net na 1 juli 2022 verwacht, maar nu toch niet meer.
Ik ga er maar mee ophouden, wat een ergernis. :(

Naar aanleiding van bovenstaande eindelijk toch mijn geld teruggekregen van AliE.
Dat was een zware bevalling, want nadat ik bij PostNL had aangegeven dat ik niet wou betalen werd het pakket teruggestuurd. Dat leverde in het trackingsysteem een verkeerde reden van terugsturen op: "Aflevering is niet gelukt.
De aflevering van uw pakket is mislukt. De ontvanger is niet bereikbaar. Neem contact op met vervoerders om een nieuwe aflevering in te plannen."

Dat was voor AliE reden om alleen de kosten van het product te vergoeden en niet de verzendkosten, want het lag aan mij. Gedeeltelijk refund dus.
Onterecht vond, het was buiten mijn schuld. Ik heb vier keer een dispute moeten indienen en de druk moeten opvoeren om ze uiteindelijk te bewegen alles te vergoeden.
Volhouden dus. Of ze nu corrigerende maatregelen nemen richting de verkopers is me onduidelijk (wel om gevraagd). Lijkt mij zinvol, ik zal echt niet de enige zijn die hier last van heeft en voor extra werk zorgt.

Op maandag 9 december 2024 21:51:29 schreef flash2b:
Ik las dat voor mijn CAINIAO_FULFILLMENT_OVER_WH het wel 45+ dagen kan duren, ze zeggen levering 19 december dus ik kan nog niet klagen.

Uiteindelijk is mijn pakket afgeleverd, het is 41 dagen onderweg geweest. De chauffeur is wel een rondje of 4 in cirkels gereden toen die "out for delivery was" :o

Dit was dus verzendmethode CAINIAO_FULFILLMENT_OVER_WH en het was ook een Choice item. De leverdatum 19 December is niet gehaald, maar deze verzendmethode had geen extra "belofte van aliexpress" dus geen korting bon van €1 :)

Oppassen dus als er een extra late leverdatum wordt genoemd, niet dat ik een keus had :+

Vandaag pakketje van aliexpress binnen met 4 verschillende artikelen welke 4 januari jl is besteld.
Hoezo traag .

Idem. Jij 4 dagen. Ik 5 en 6 dagen gemeten. Maar kan ook wel eens iets langer zijn. 30 dec besteld. vandaag Gisteren de 8e geleverd.

Nieuwe truuk van jullie Chinese vrienden via Ali: 100gr soldeer. Soldeert niet geweldig maar er blijkt maar 40gr op te zitten. Het massief plastic houdertje weegt 60 gram.
https://youtu.be/lQ91gktACXw?si=tsfhI-omAt2logXS

40 gram voor een euroknaak is misleiding maar alsnog niet duur. Dat is 62,50 per kilo en hier betaal je soms het dubbele (bijvoorbeeld 1000g stannol 99,7/0,3 kost bij Conrad 125 euro).

Ik zou me meer zorgen maken om de metallurgische samenstelling en de hars. Die kun je zelf minder makkelijk controleren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (22%)]

post nl kan er ook wat van , zojuist een kerstkaart gekregen van mijn moeder die ruim voor de kerstdagen was verzonden .
kaart is ruim 4 weken onderweg geweest :(

PostNL is (in mijn ogen) al lang een criminele organisatie.

Mijn grootvader (vanaf zijn 16de tot pensioen) was postbode.
Die liep nog met AOW in zijn posttas om de mensen te betalen.
Man was van 1899, die zou zich om het huidige PostNL rot geschaamd hebben.

Kwam dit tegen op Ali: Certified brands & committed genuine items

Op dinsdag 21 januari 2025 12:32:04 schreef Roland van Leusden:
Kwam dit tegen op Ali: Certified brands & committed genuine items

[bijlage]

Apart _/-\o_
Gezien de prijs geloof ik het zo. 80€ voor 4TB is geen superkoopje (Laagste prijs bij Tweakers was 86€, inmiddels wel weer gestegen). Tja, ze moeten op een of andere manier proberen klanten te overtuigen dat het geen 64GB USB stickies of SD kaartjes zijn die als 1TB worden verkocht...

Toch sla ik even over.