Ik ben aan het proberen om een aantal knoppen van een oude titelgenerator (JVC tx-88) automatisch aan te sturen met een eenvoudige schakeling van cmos ic’s. Dit lukt deels.
Het gaat om dit soort knopjes:
Als je het knopje indrukt worden de bovenste twee pootjes met de onderste twee pootjes verbonden.
Bij het apparaat heb ik op de onderkant van de print draadjes aan de pootjes van de knoppen gesoldeerd; één draad gaat naar de ingang van een cd4066 poortje en één draad naar de uitgang. Een cd4017 stuurt de cd4066 aan, die de draadjes steeds tijdelijk met elkaar verbindt, en de knop als het ware indrukt. Dat werkt.
Maar er zijn ook knoppen waarbij ik het activeren van de cd4066 laat verlopen via een cd4051 multiplexer, en dan werkt het niet. Maar ik kom er niet achter waarom niet. De knoppen in kwestie bevinden zich allemaal in dezelfde groep, daarom begrijp ik niet waarom mijn oplossing voor één knop wel werkt, maar voor de anderen niet.
Is er misschien iemand die me kan adviseren waarom het activeren van de knoppen niet lukt op de manier waarop ik het probeer?
Wie heeft er een suggestie?
Alvast bedankt!