Noyafa NF-8508 - is dit een goeie netwerkkabel tester voor occasioneel gebruik ?

Hoi allemaal,

Mijn thuisnetwerk ligt er ondertussen al 20 jaar (3 16 poorts hubs doorheen het hele huis, ik heb meer dan 150 toestellen die een IP adres nodig hebben, vele weliswaar WiFi, maar toch ...)

Aangezien ik 2 "zwaartepunten" heb in het huis, met elk deel een eigen NAS, en de data steeds groter wordt, (gigabytes in plaats van megabytes destijds)
zit ik erover te denken om die 2 zwaartepunten met glasvezel te verbinden.
(via 4 kabels zou ik dan 4Gbit kunnen halen tussen mijn 2 zwaartepunten)

Zou Noyafa NF-8508 een goeie netwerkkabel tester voor occasioneel gebruik zijn ?

Ik heb ook "hier en daar" een netwerkaansluiting waarvan de aansluiting zelf, aan vernieuwing toe is.
Het zou fijn zijn om zowel mijn glasvezel als mijn Gbit netwerkaansluiting te kunnen doormeten.
(en aangezien we hier toch "het één en ander" aan het renoveren/her-inrichten zijn, is dit een klusje dat mooi meegenomen kan worden)

groeten,
Kris

Glas meten klinkt als overkill voor thuis, dat werkt of werkt niet.

Voor "af en toe" een kabeltje te testen is een tester die aderparen en verkeerde bedrading vanaf de tester kant kan identificeren wel een plus boven de versies met 9 leds.

Als je het meer dan "af en toe" doet zijn meerdere wiremaps ook geen onhandige luxe. Voor simpel thuisgebruik zou ik er al niet minder dan twee willen hebben.

Ik zou beginnen met je hubs te vervangen... al mag ik hopen dat je hiermee een switch bedoeld, als je nog hubs gebruikt...

Maar waarom glasvezel? Met koper kun je prima 10Gbit halen. Of je maakt een trunk met koper op 4x1Gbit, daar heb je allemaal geen glas voor nodig.

Als je naar 40 of 100G wilt dan zou glas handig kunnen zijn maar hoe realistisch is dat.....

Zo'n testertje is een power meter en een lichtpen in 1. Prima voor een diagnose kwa signaalsterkte, maar het is geen volwaardige OTDR en in een huissituatie complete overkill. Daar werkt het, of gewoon niet. Een breuk kun je met een lichtpennetje ook wel vinden.
zoiets is interessanter als je met langere lengtes vezel werkt.